mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Mercedes-AMG - od teraz silniki V12 z napędem 4Matic?

Mercedes-AMG - od teraz silniki V12 z napędem 4Matic?

Do tej pory jeśli chciałeś kupić topową odmianę Mercedesa-AMG z silnikiem V12, byłeś skazany na tylny napęd - nie żeby było to coś złego. Wyjątkiem była tylko terenowa klasa G, ale teraz 4Matic ma pojawić się też w pozostałych modelach.

Mercedes-AMG - od teraz silniki V12 z napędem 4Matic?

Napęd na cztery koła w połączeniu z potężnymi motorami V12 stosuje od lat chociażby Lamborghini czy Bentley. Teraz także Mercedes-AMG chce dołączyć do tej śmietanki. W wywiadzie dla magazynu Car & Driver, prezes sportowego oddziału Mercedesa, Tobias Moers stwierdził, że wkrótce napęd 4Matic będzie oferowany także z silnikami V12 twin-turbo. Tym samym mają się stać nieco mocniejsze i dużo poręczniejsze w codziennym życiu. 

Przypomnijmy, że teraz na polskim rynku dostępnych jest 5 modeli w wersjach 65 AMG, czyli z silnikami V12.

Moc wszystkich odmian jest identyczna - 630 KM i 1000 Nm. Najdroższa okazuje się Klasa G (1 292 000 zł), najtańsza Klasa S (1 078 000 zł).

Oprócz informacji o nowym napędzie do silników V12, Moers dodał, że w najnowszym Mercedesie-AMG E 63 pojawi się 9-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Zaś do C63 S Coupe zawita elektroniczny dyferencjał.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes AMG silnik V12

Podobne wiadomości:

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Aktualności 2017-03-13

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla spóźnialskich

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla...

Premiery 2017-02-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.