mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Mercedes: Duch AMG w G Klasie

Mercedes: Duch AMG w G Klasie

G Klasa Mercedesa debiutuje w dwóch najmocniejszych wersjach - G 63 AMG oraz G 65 AMG. Legendarne, niemieckie auto terenowe, które nie dawno zostało zaprezentowane w nowej wersji teraz można będzie zamawiać z błogosławieństwem AMG.

Mercedes: Duch AMG w G Klasie
Klasa G w wersji AMG odróżnia się od zwykłego modelu przednim czarnym grillem, który przedzielony jest dwoma chromowanymi listwami, które od niedawna są wizytówką aut AMG. Przedni zderzak otrzymał potężne wloty powietrza mające na celu podkreślić, że mamy do czynienia z wersją AMG. Dodatkowo wersja podkreślona jest przez osłony oraz progi wykonane ze stali nierdzewnej.
G 63 AMG
W środku znajdziemy nową deskę rozdzielczą wyposażoną w wskaźniki AMG oraz kolorowy wyświetlacz TFT. Listwy progowe otrzymały białe podświetlenie. Na dźwigni zmiany biegów widnieje herb AMG, podobny do tego z modelu SLS AMG. Wnętrze zostało wykończone tapicerką skórzaną designo, a na życzenie klient może zamówić elementy wykonane z włókna węglowego.

Inżynierowie AMG na nowo zestroili zawieszanie w klasie G tak by ograniczyć wibracje oraz niepożądane dźwięki. Samochód porusza się na 20-calowych felgach AMG obutych w opony o rozmiarze 275/50 R20. Dodatkowo klient może zamówić matowe obręcze w kolorze czarnym z polerowanym rantem. Aby zatrzymać tego kolosa wszystkie koła otrzymały wentylowane tarcze hamulcowe - z przodu o wymiarach 375 x 36 mm, z tyłu - 330 x 20 mm. Klasa G AMG może pochwalić się na nowo skalibrowanym ESP, który w wersjach z hakiem holowniczym czuwa na stabilizacją zarówno auta jak i przyczepy. System przeciwdziała niebezpiecznym ruchom przyczepy przy prędkości od 65 km/h.

W obu wersjach AMG znajdziemy skrzynię AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, która może pracowG 63 AMGać w trybach Sport, Manual oraz Controlled Efficiency. W ostatnim trybie system korzysta z technologii ECO start/stop. Wersja G 63 AMG pod maską posiada V8 wspomagane dwiema turbosprężarkami. Jednostka 5.5-litrowa dostarcza 544 KM mocy oraz moment obrotowy 760 Nm. Zapewnia to sprint do setki w czasie 5.4 sekundy oraz maksymalną prędkość 210 km/h, która została ograniczona elektronicznie. Jeśli to nie wystarcza w salonie możemy zamówić najmocniejszą seryjnie produkowaną terenówkę, G 65 AMG. Sercem tego auta jest silnik V12 biturbo, który dostarcza moc 612 KM oraz potężny moment obrotowy wynoszący 100 Nm. Prędkość maksymalna to 230 km/h (ograniczona elektronicznie), a pierwsza setka osiągana jest po 5.3 sekundy.

Wersja z silnikiem V12 od tej z widlastą ósemką odróżnia się chromowaną osłoną chłodnicy, pięcioramiennymi grafitowymi felgami AMG oraz logiem V12 BITURBO z boku auta. Samochody będą dostępne jako wersje kombi z długim rozstawem osi od czerwca 2012 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa G
Mercedes Klasa G
Cena podstawowa już od: 383 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Citroen C-Elysee po nowemu
Citroen C-Elysee po nowemu
Po 4 latach od debiutu Citroen odświeża swojego budżetowego sedana. C-Elysée dostał nowy wygląd i dostęp do mobilnych usług. Auto na rynek trafi w pierwszym kwartale 2017 r.