mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Mercedes: E 63 AMG z napędem 4Matic

Mercedes: E 63 AMG z napędem 4Matic

Nowość w odświeżonym Mercedesie E 63 AMG to napęd 4Matic oraz wersja wzmocniona oznaczona literką S. Konkurencja ma powody do obaw. Auto debiutuje na targach w Detroit

Mercedes: E 63 AMG z napędem 4Matic
Nowa E Klasa przygotowana przez ludzi z Allafterbach po raz pierwszy w historii otrzymała napęd 4Matic, który również trafi do modelu CLS 63 AMG. Technologia 4Matic rozdziela moment obrotowy pomiędzy oś przednią i tylną w stosunku 33 do 67 procent. Napęd wspomagany jest przez trójstopniowy układ ESP. W trybie Sport Handling jest on wspierany przez Torque Vecoring Brake. Ten system odpowiedzialny jest za przyhamowywanie indywidualnie kół w zależności od sytuacji na drodze.  

Wersja z napędem na tył oraz ta z przekazywanym na obie osie pod maską posiada silnik V8 biturbo, który dostarcza moc 557 KM oraz maksymalny moment obrotowy 720 Nm. Prędkość maksymalna we wszystkich trzech wersjach została ograniczona do 250 km/h. Sprint do setki sportowej limuzynie zajmuje 3.7 sekund w wersji 4Matic(4.2 s w zwykłej wersji). Najmocniejsza wersja S pod maską również posiada motor V8 biturbo, ale moc tej jednostki została podniesiona do 585 KM, a moment obrotowy wzrósł do 800 Nm.

Motor V8 współpracuje z 7-biegową automatyczną przekładnią AMG Speedshift MCT. Skrzynia biegów pracuje w czterech trybach: C(Controlled Efficiency), S(Sport), S+(Sport plus) oraz M (Manual). Tryb C zapewnia funkcję Eco start/stop, który wyłącza silnik w czasie postoju. Auto rusza z drugiego biegu. W pozostałych funkcjach system jest wyłączony.

E 63 AMG S wyróżnia się nie tylko większa mocą silnika, ale i dodatkowymi elementami spod szyldu Driving Performance, które mają zapewnić lepsze prowadzenie, głównie z nastawieniem na jazdę po torze. Jednym z takich elementów jest blokada tylnego dyferencjału. Większa stabilność i prowadzenie zapewnia system AMG Ride Control z elektroniczną kontrolą tłumienia oraz poszerzony o 48 mm rozstaw kół przednich to cechy wszystkich odmian E 63 AMG.

Wersja S odróżnia się potężnym tarczami hamulcowymi o rozmiarze 402 mm, ceramiczno-kompozytowych, które są dedykowane tylko do tego modelu. Opcjonalny układ hamulcowy kompozytowo ceramiczny zapewnia przednie i tylne tarcze wentylowane i perforowane wyposażone w 6- i 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe (przód-tył). W wersji "zwykłej" AMG zaciski są srebrne z logo AMG, w wersji S czerwone.

Stylistycznie Nowe E63 to przede wszystkim potężne wloty powietrza, dolny spojler oraz trójwymiarowy defletktor, który biegnie przez całą szerokość zderzaka. Z boku znajdziemy emblemat V8 BITURBO. Z tyłu nie mogło zabraknąć podwójnego wydechu oraz tylnego dyfuzora. Wersja S odróżnia się przednim skrzydłem w kolorze czarnym oraz tylnym spojlerem i matowymi 19-calowymi felgami. Wnętrze to materiały z najwyższej półki, wśród których są elementy wykonane z Alcantary. Prędkościomierz został wyskalowany do 320 km/h. Czarna kolorystyka wykończenia kontrastuje z szarymi przeszyciami oraz pasami bezpieczeństwa w tym kolorze. Wizytówką wnętrza ma być audio dostarczone przez Bang & Olufsen, BeoSound AMG. Audio składa się z 1200-watowego wzmacniacza oraz 14 głośników.

Wersja z tylnym napędem pojawi się w kwietniu, a wyposażona w napęd 4Matic w czerwcu 2013 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport