Ten superwyczynowy samochód sportowy wyróżniać się będzie wyjątkowym pakietem technologicznym, na który składają się: aluminiowe nadwozie oparte na ramie przestrzennej z drzwiami otwierającymi się do góry, 6,2-litrowa jednostka napędowa V8 AMG w technologii smarowania przy suchej misce olejowej, umieszczona za przednią osią auta, rozwijająca moc maksymalną 420 kW/571 KM, siedmiobiegowy zespół przeniesienia napędu z podwójnym sprzęgłem w układzie "transaxle" (skrzynia biegów umieszczona na tylnej osi) oraz sportowe zawieszenie wyposażone w układ dwóch aluminiowych łączników poprzecznych. Idealny rozkład masy między oś przednią i tylną w stosunku 48 do 52 procent, a także nisko umieszczony środek ciężkości pojazdu podkreślają sportowy charakter tego samochodu.
Po raz pierwszy Mercedes-Benz i AMG prezentują samochód, którego podwozie i nadwozie wykonano z aluminium. W porównaniu do tradycyjnych rozwiązań z zastosowaniem konstrukcji stalowej, uzyskano znaczącą redukcję masy, co jasno pokazuje zakładana masa własna pojazdu wynosząca 1.620 kilogramów.
6,2-litrowy (6208 ccm), ośmiocylindrowy silnik AMG osiąga moc maksymalną 571 KM przy 6.800 obr/min, co stawia SLS AMG wśród najpotężniejszych samochodów sportowych w swoim segmencie. Stosunek mocy do masy wynoszący 2,84 kg/KM osiągnięto dzięki niskiemu ciężarowi auta. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa o zapłonie iskrowym oferuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 650 Nm, dostępny przy 4.750 obr./min. "Gullwing" przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy, aby następnie rozpędzić się do maksymalnych 315 km/h.
Nowa, siedmioprzekładniowa skrzynia biegów, wyposażona w podwójne sprzęgło, odpowiada za przeniesienie napędu na tylną oś. Skrzynia charakteryzuje się szybką zmianą przełożeń, bez straty dynamiki pociągowej. Kierowca ma do swojej dyspozycji cztery różne tryby pracy napędu, od komfortowego aż po wyczynowy, a także funkcję Race Start ("procedura startowa").
Zawieszenia auta w niczym nie ustępuje wysoko postawionym standardom. Model "Gullwing" jest standardowo wyposażony w trójzakresowe ESP, oferujące kierowcy, za naciśnięciem guzika, trzy tryby pracy: "ESP ON", "ESP SPORT" oraz "ESP OFF".
Wyczynowe hamulce AMG wykonane z materiałów kompozytowych montowane na wszystkich kołach gwarantują niezwykle krótką drogę hamowania, nawet przy ogromnych obciążeniach. Dostępne w opcji, ceramiczne hamulce kompozytowe nowej konstrukcji o większych tarczach zapewniają jeszcze lepsze parametry hamowania i niższe wartości masy nieresorowanej.
Prace konstrukcyjne tego superwyczynowego auta sportowego rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2006 r. Intensywny program testów samochodu ma zostać zakończony przed upływem br. Debiut rynkowy następcy legendarnego "Gullwinga" planowany jest na wiosnę 2010 r.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!