mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Mercedes SL 65 AMG: Gdy liczba 63 to za mało

Mercedes SL 65 AMG: Gdy liczba 63 to za mało

Nie dawno Mercedes zaprezentował sportową wersję swojego topowego roadstera. Teraz producent aut ze Stuttgartu prezentuje jeszcze mocniejszą wersję oznaczoną kodem SL 65 AMG.

Mercedes SL 65 AMG: Gdy liczba 63 to za mało
Mercedes wyposażył wersję 65 AMG w silnik V12 biturbo. Jednostka o pojemności 6 litrów posiada w najnowszej generacji 630 KM. Maksymalny moment obrotowy w tej wersji wynosi 1000 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4 sekund. Maksymalnie auto może poruszać się z prędkością  250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Nowa jednostka napędowa o fabrycznym oznaczeniu M279 bazuje na konstrukcji swojego poprzednika. Niemieccy inżynierowie jednak przeprojektowali silnik wyposażając go w nowe turbosprężarki z kanałami spiralnymi o zwiększonym przekroju. w porównaniu do poprzednika moc wzrosła o 18 KM również dzięki m.in. nowym zaworom wastegate. Ludzie z AMG opracowali nowy sportowy układ wydechowy, który posiada cieńsze ścianki co sprawiło, że jego masa spadła o 3.2 kilogramy.

Silnik V12 biturbo współpracuje z siedmiostopniową skrzynią AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Przekładnia pracuje w jednym z czterech trybów: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S " (Sport plus) oraz "M" (Manual). W trybie "C" aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Nowy Mercedes SL 65 AMG otrzymał nadwozie wykonane w całości z aluminium co dało oszczędność 110 kilogramów. Całkowita masa po zmianach w nowej generacji pozwoliła zaoszczędzić 170 kg. Najnowsza generacja waży 1950 kg.

Aluminium zostało wykorzystane nie tylko do konstrukcji nadwozia, ale również z tego stopu wykonano zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego. W modelu znajdziemy układ Active Body Control. Pozwala on jednym przyciskiem decydować czy wybierze nastawy z ograniczonym do minimum przechyłami nadwozia czy bardziej subtelną charakterystykę pracy. AMG wyposażyło SL 65 w układ hamulcowy składający się z kompozytowych tarcz o wymiarach 390 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu. Tarcze są schowane za 19-calowymi felgami w kolorze tytanu.

Podobne wiadomości:

Nowy Mercedes Sprinter już w przyszłym roku

Nowy Mercedes Sprinter już w przyszłym roku

Aktualności 2017-10-03

Mercedes publikuje ceny pickupa Klasy X

Mercedes publikuje ceny pickupa Klasy X

Aktualności 2017-09-18

Komentuj:

~wilu 2012-03-20

piękne autko, ale w polskich warunkach UCZCIWE zarobienie na niego jest w zasadzie niemożliwe...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.