mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Mercedes na czele segmentu premium

Mercedes na czele segmentu premium

Wrzesień był niezwykle udanym miesiącem dla marki Mercedes, zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku, na którym niemiecka marka z gwiazdą na masce okazała się liderem segmentu premium.

Mercedes na czele segmentu premium
We wrześniu na całym świecie Mercedes sprzedał łącznie 162.746 (+13,8 proc.) auta, co jest rekordowym wynikiem miesięcznym tej marki w historii niemieckiego koncernu. Rekordowy wrzesień był następstwem równie świetnych pod względem sprzedaży letnich miesięcy, w efekcie czego trzeci kwartał br. okazał się również najlepszym kwartałem w historii Mercedesa. Od początku roku dostarczono do klientów już 1.195.156 aut z gwiazdą na masce, co jest wynikiem o 12,5 proc. lepszym niż przed rokiem.

W Europie Mercedes sprzedał od początku roku 534.263 samochody (+7,6 proc.). Szczególnie wysokie wzrosty odnotowano w Wielkiej Brytanii (+15,3 proc.) i w Hiszpanii (+26,6 proc.). We wrześniu br. sprzedaż marki w Europie osiągnęła rekordowy poziom 77 548 sztuk (+9,1 proc.). W USA, na największym dla Mercedesa rynku na świecie, od początku roku dostarczono rekordową liczbę 233.211 samochodów (+8,4 proc.). Tylko we wrześniu br. nabywcy zza oceanu kupili 27.315 pojazdów niemieckiej marki (+10,6 proc.), co zapewniło jej tytuł rynkowego lidera.

Imponujące wzrosty po raz kolejny miały miejsce na rynku azjatyckim. W Chinach tegoroczna sprzedaż osiągnęła już poziom 203.485 aut, o 30,5 proc. wyższy niż przed rokiem. Pozytywny trend obserwuje się również w Korei Południowej, gdzie od stycznia do września br. dostarczono 26.557 pojazdów (+46,7 proc.), oraz w Japonii (43.716 egzemplarzy, +12,9 proc.). Co ciekawe, w Kraju Kwitnącej Wiśni Mercedes jest nieprzerwanie najpopularniejszą marką wśród wszystkich zagranicznych producentów samochodów.

W Polsce Mercedes kolejny miesiąc z rzędu okazał się najchętniej wybieraną marką samochodów premium. We wrześniu polscy klienci zakupili 650 nowych, osobowych Mercedesów. Co więcej, jest najlepszy na tle konkurencji wzrost sprzedaży (+28,7 proc.). Od początku roku na polskim rynku dostarczono już 5.460 nowych samochodów osobowych Mercedes (+19,1 proc.).

Największym popytem cieszą się kompaktowe modele Mercedesa - Klasy A, B, CLA i GLA. W tym roku na całym świecie sprzedaż tych modeli wyniosła ponad 335 tys. egzemplarzy. Rośnie także popyt na Klasę E – jej sprzedaż wzrosła w tym roku o 12,4 proc., do 260.997 egzemplarzy. Klasa S jest niezmiennie liderem w segmencie luksusowych limuzyn – od początku roku trafiła w ręce 75.391 odbiorców (ponad dwukrotny wzrost), a w samym tylko wrześniu znalazła 9.501 nabywców (+139,3 proc.). Swój rynkowy sukces kontynuują także SUV-y – od stycznia ich sprzedaż przekroczyła barierę 250 tys. sztuk, więcej niż kiedykolwiek wcześniej (+6,3 proc.).

Podobne wiadomości:

Stare kontra nowsze cz.3 - Mercedes 560 SEL...

auto motor i sport 0000-00-00

Czy niezawodny Mercedes W126 560 SEL, oprócz spalania, ustępuje nowszemu bratu, Klasie S 500?

Nowy Mercedes Klasy G w końcu zadebiutował

Nowy Mercedes Klasy G w końcu zadebiutował

Premiery 2018-01-15

Komentuj:

~Romeo 2014-11-07

regularnie serwisuje auto i moim W203 jeżdzę już parę lat od nowości i Panowie na mrówczej w Aso mi mówią że auto w super stanie – nigdzie nie ma ognisk rdzy, więc nie wiem o jakiej rdzewiejącej marce mówisz bo napewno nie o MB ;)

~lol 2014-10-09

gupiś

~univer 2014-10-09

Rdzewiejąca marka premium... ja jestem przywiązany do japońskich samochodów. Od 10 lat tylko toyoty. Teraz jezdze avensisem i nie widzę powodów do narzekania. Wszystko działa tak jak nalezy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.