mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Mercedes na czele segmentu premium

Mercedes na czele segmentu premium

Wrzesień był niezwykle udanym miesiącem dla marki Mercedes, zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku, na którym niemiecka marka z gwiazdą na masce okazała się liderem segmentu premium.

Mercedes na czele segmentu premium
We wrześniu na całym świecie Mercedes sprzedał łącznie 162.746 (+13,8 proc.) auta, co jest rekordowym wynikiem miesięcznym tej marki w historii niemieckiego koncernu. Rekordowy wrzesień był następstwem równie świetnych pod względem sprzedaży letnich miesięcy, w efekcie czego trzeci kwartał br. okazał się również najlepszym kwartałem w historii Mercedesa. Od początku roku dostarczono do klientów już 1.195.156 aut z gwiazdą na masce, co jest wynikiem o 12,5 proc. lepszym niż przed rokiem.

W Europie Mercedes sprzedał od początku roku 534.263 samochody (+7,6 proc.). Szczególnie wysokie wzrosty odnotowano w Wielkiej Brytanii (+15,3 proc.) i w Hiszpanii (+26,6 proc.). We wrześniu br. sprzedaż marki w Europie osiągnęła rekordowy poziom 77 548 sztuk (+9,1 proc.). W USA, na największym dla Mercedesa rynku na świecie, od początku roku dostarczono rekordową liczbę 233.211 samochodów (+8,4 proc.). Tylko we wrześniu br. nabywcy zza oceanu kupili 27.315 pojazdów niemieckiej marki (+10,6 proc.), co zapewniło jej tytuł rynkowego lidera.

Imponujące wzrosty po raz kolejny miały miejsce na rynku azjatyckim. W Chinach tegoroczna sprzedaż osiągnęła już poziom 203.485 aut, o 30,5 proc. wyższy niż przed rokiem. Pozytywny trend obserwuje się również w Korei Południowej, gdzie od stycznia do września br. dostarczono 26.557 pojazdów (+46,7 proc.), oraz w Japonii (43.716 egzemplarzy, +12,9 proc.). Co ciekawe, w Kraju Kwitnącej Wiśni Mercedes jest nieprzerwanie najpopularniejszą marką wśród wszystkich zagranicznych producentów samochodów.

W Polsce Mercedes kolejny miesiąc z rzędu okazał się najchętniej wybieraną marką samochodów premium. We wrześniu polscy klienci zakupili 650 nowych, osobowych Mercedesów. Co więcej, jest najlepszy na tle konkurencji wzrost sprzedaży (+28,7 proc.). Od początku roku na polskim rynku dostarczono już 5.460 nowych samochodów osobowych Mercedes (+19,1 proc.).

Największym popytem cieszą się kompaktowe modele Mercedesa - Klasy A, B, CLA i GLA. W tym roku na całym świecie sprzedaż tych modeli wyniosła ponad 335 tys. egzemplarzy. Rośnie także popyt na Klasę E – jej sprzedaż wzrosła w tym roku o 12,4 proc., do 260.997 egzemplarzy. Klasa S jest niezmiennie liderem w segmencie luksusowych limuzyn – od początku roku trafiła w ręce 75.391 odbiorców (ponad dwukrotny wzrost), a w samym tylko wrześniu znalazła 9.501 nabywców (+139,3 proc.). Swój rynkowy sukces kontynuują także SUV-y – od stycznia ich sprzedaż przekroczyła barierę 250 tys. sztuk, więcej niż kiedykolwiek wcześniej (+6,3 proc.).

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~Romeo 2014-11-07

regularnie serwisuje auto i moim W203 jeżdzę już parę lat od nowości i Panowie na mrówczej w Aso mi mówią że auto w super stanie – nigdzie nie ma ognisk rdzy, więc nie wiem o jakiej rdzewiejącej marce mówisz bo napewno nie o MB ;)

~lol 2014-10-09

gupiś

~univer 2014-10-09

Rdzewiejąca marka premium... ja jestem przywiązany do japońskich samochodów. Od 10 lat tylko toyoty. Teraz jezdze avensisem i nie widzę powodów do narzekania. Wszystko działa tak jak nalezy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport