mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Mercedes obchodzi 40. urodziny Klasy S

Mercedes obchodzi 40. urodziny Klasy S

Rok 2012 to okazja dla Mercedes do świętowania jubileuszu, jednego z najważniejszych i najbardziej prestiżowych modeli w gamie. W 1972 roku świat po raz pierwszy poznał Klasę S.

Mercedes obchodzi 40. urodziny Klasy S
Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1972 roku Mercedes pokazał światu swoją nową, topową limuzynę i zaznaczył, że od tej pory będzie określana mianem Klasy S. Początki jednak Klasy S to lata powojenne, które rozpoczął model 220(w latach produkcji 1951-1954 model W187). Przedwojenny przodek topowej limuzyny to Mercedes-Simplex 60 hp pokazany w 1903 roku, który dziś jest jednym z najcenniejszych eksponatów Mercedes-Benz Classic. Auto należało do Emilia Jelinka, bardzo znaczącej postaci w historii marki ze Stuttgartu.

Pierwsza generacja S Klasy to seria W116. Auto na samym początku było dostępne w trzech wersjach 280 S 280 SE, które napędzane były silnikiem rzędowym, sześciocylindrowym o pojemności 2.8 litra. Trzecia wersja 350 SE napędzana była jednostką V8 o pojemności 3.5 litra. Później w gamie pojawiła się jednostka V8 o pojemności 3.5 litra. Rok po debiucie Mercedes wprowadził na rynek wersje z wydłużonym o 10 cm rozstawem osi - 450 SEL oraz 350 SEL. W 1974 roku na rynku dostępna jest również S Klasa 280 SEL. Rok ten również przynosi dla topowej limuzyny tytuł europejskiego Samochodu Roku. 280 S

Mercedez-Benz 450 SEL 6.9 to flagowy okręt w gamie Klasy S, który zadebiutował w 1975 roku. Auto wyposażone zostało w silnik V8. 6.3 litrowa jednostka generowała moc 286 KM oraz maksymalny moment obrotowy 549 Nm. Model ten był pierwszym Mercedesem wyposażonym w hydropneumatyczne tylne zawieszenie z układem samopoziomowania.

W roku 1978 po raz pierwszy w klasie luksusowych limuzyn pojawia się model 300 SD napędzany pięciocylindrową jednostką wysokoprężną o pojemności 3 litrów. Silnik ten dostarczał moc 80 KM w modelu 240 D. Po wyposażeniu silnika w turbosprężarkę moc wzrosła do 115 KM.

Pierwsza generacja Klasy S w swojej konstrukcji posiadała wiele innowacyjnych elementów. W 116 zostało wyposażone w niezależne zawieszenie przednie z podwójnymi  wahaczami i drążkami stabilizującymi. Pierwsza Klasa S była jedynym autem na świecie, który w roku 1978 posiadała system ABS. System zapobiegający blokowani kół podczas hamowania opracowany został we współpracy z Boschem.

Druga generacja Klasy S, czyli model o fabrycznym oznaczeniu W 126 przedstawiony został w 1979 roku, również na salonie samochodowym we Frankfurcie. Ostatnie egzemplarze W 116 zjechały z taśm produkcyjnych we wrześniu 1980 roku. Łącznie wyprodukowano 473 035 egzemplarzy pierwszej Klasy S.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa S
Mercedes Klasa S
Cena podstawowa już od: 377 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~w 2012-10-28

"Trzecia wersja 350 SE napędzana była jednostką V8 o pojemności 3.5 litra. Później w gamie pojawiła się jednostka V8 o pojemności 3.5 litra" - co to ma byc? Ktos to czyta przed zamieszczeniem w internecie? Pozatym w W116 350 SE byla rzedowa szostka. Skad wiem? W rodzinie bylo takie auto.

jelo 2012-10-28

hallo fachowcy Mam problem z moim V220CDI rok 2001 po wymianie wtryskow auto odpala bez problemu ale za chwile wchodzi w system awaryjny do 3000 obrotow i nic dalej. W mercedesie na komputerze wyskakuja 3 bledy ze ARG wentyl sie zawiesza ze nieszczelny uklad itd. ale raz juz to mialem zaprowadzilem do mercedesa za 300 euro powiedzieli mi ze zamienione mielem przewody do dojscia do ARG cz ma ktos zdjecie jak one powinne byc podlaczone. Pozdrawiam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport