Naj, naj... BMW

BMW zaprezentowało topową wersję swojej najbardziej luksusowej limuzyny. Pod maską BMW 760i znalazł się 544-konny silnik V12, który współpracuje, po raz pierwszy w BMW, z ośmiostopniową przekładnią automatyczną.

Naj, naj... BMW
Wprawdzie 12-cylindrowa jednostka to żadna nowość, jeśli chodzi o BMW serię 7, jednak w tym przypadku zwiększono jej maksymalną moc oraz moment obrotowy. Dzięki temu sześciolitrowa jednostka, z podwójnym doładowaniem, dysponuje teraz mocą 544 KM dostępnych już od 5.000 obr/min. Z kolei już od 1.500 obr/min do dyspozycji kierowcy jest maksymalny moment 750 Nm.

Mimo iż auto waży ponad dwie tony, imponuje swoją dynamiką. Do prędkości 100 km/h rozpędza się w 4,6 sekundy, maksymalnie zaś może pojechać 250 km/h. Oczywiście trzeba się liczyć ze sporym zużyciem paliwa, które średnio ma wynosić ok. 12,9 l/100 km. Inżynierom udało się jednak nieznacznie ograniczyć spalanie w porównaniu do poprzednika, tak iż jednostka spełnia już normy emisji zanieczyszczeń Euro 5.

Obok wersji 760i dostępna jest także przedłużona o 14 cm wersja 760Li. Dłuższy rozstaw osi mierzącego w tej wersji 5,21 m auta zapewnia przede wszystkim bardziej przestronną kabinę, w której znalazły się cztery niezależne fotele (wersja 760i jest pięcioosobowa).

Drobnymi elementami stylistycznymi, takimi jak oznaczenia wersji, chromowane listwy czy mieszanka najbardziej wyszukanych materiałów wykończeniowych wewnątrz, topowa "siódemka" odróżnia się od pozostałych wersji modelu. Auto, jak przystało na limuzynę, ma na swoim wyposażeniu długą listę elementów, które mają zapewnić, by podróż była jak najbardziej komfortowa i bezpieczna.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 7
BMW Seria 7
Cena podstawowa już od: 400 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~M5 2009-04-16

hahaha...dobre:P

~///M3 2009-04-16

jak cie przyjmą jako głownego projektanta silnikow do fabryki BMW to im to zaproponujesz :)

aaa 2009-04-09

Ciekawe dlaczego nie użyli bardzo dobrego pomysłu z ich nowego silnika V8, to jest kolektor wydechowy i turbina po stronie wewnętrznej, dolot po stronie zewnętrznej. Można by wtedy zastosować jedną małą i jedną dużą trubinę, zamiast obecnych dwóch małych. Dało by to znacznie większe możliwości na przyszłość, choć ten silnik ma na pewno jeszcze duży potencjał. O ile kiedykolwiek pokażę się M7 (spekulację były po zdjęciach, ale okazało się że to była testowa 760i) to obstawiam, że jednak będzie tam V8 o mocy 555 lub nieco więcej....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport