mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Najdroższy Volkswagen po liftingu

Najdroższy Volkswagen po liftingu

Czy odmieniony design oraz nowe technologie sprawią, iż flagowy model w gamie Volkswagena w końcu będzie się cieszył większą popularnością? Być może sprawi to chiński rynek, dlatego też wystawa w Pekinie została wybrana na miejsce światowej premiery Phaetona po faceliftingu.

Najdroższy Volkswagen po liftingu
Przede wszystkim Phaeton ma być bardziej atrakcyjnym stylistycznie modelem. Jest duża szansa, że limuzyna będzie się teraz bardziej podobać, gdyż za jej zmianami stoi nowy szef designerów Volkswagena, czyli Walter de Silva. Zmiany jednak nie są jakieś diametralne. Mamy teraz podobny do innych modeli niemieckiej marki przód (dla wyróżnienia jedynie atrapa chłodnicy nie jest czarna, a pokryta chromem). Pojawiły się biksenony, diody LED do jazdy dziennej, a także w tylnych światłach.

Oczywiście, najważniejszy w limuzynach nie jest wygląd zewnętrzny, a wnętrze. Tu cały czas Volkswagen oferuje maksimum komfortu, wybór spośród najbardziej wyszukanych rodzajów materiałów oraz niezbędne wyposażenie w tego typu autach w postaci lodówki czy odtwarzacza DVD. W zależności od potrzeb można wybrać opcję z trzyosobową kanapą lub dwoma odzielnymi fotelami. Phaeton dostępny jest także w dwóch rozstawach osi - z krótszym auto ma długość 5,06 m, z dłuższym jest większe o 12 cm.

Wśród nowości, jakie będą oferowane w odmienionym Phaetonie, warto zwrócić uwagę na kilka nowinek technologicznych. System Dynamic Light Assist, czyli dynamiczna regulacja świateł drogowych i system nawigacji, który na życzenie pobiera online dane z Google i prezentuje je na mapach. Ponadto, dzięki opcjonalnej przedniej kamerze Phaeton rozpoznaje znaki drogowe – ograniczenia prędkości są wyświetlane na ekranie komputera pokładowego oraz na ekranie dotykowym na konsoli środkowej. System rozpoznaje także znak zakazu wyprzedzania i wyświetla go na ekranie.

Phaeton oferowany jest z czterema silnikami (jeden wysokoprężny z turbodoładowaniem i trzy benzynowe). Sześcio-, ośmio- i dwunastocylindrowe silniki mają moc od 240 KM do 450 KM. Podstawową jednostką napędową jest silnik benzynowy V6 o mocy 280 KM. Mocniejsze są silniki benzynowe V8 i W12 o mocy 335 KM i 450 KM. Silnik wysokoprężny to oszczędny i komfortowy V6 TDI, jest to najczęściej wybierany w Europie silnik do tej limuzyny. Z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i doładowaniem ta jednostka napędowa rozwija moc 240 KM i przyspiesza Phaetona do 100 km/h w 8,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 237 km/h. Przy takich osiągach średnie zużycie paliwa wynosi 8,5 l/100 km (224 g/km CO2).

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~znawca 2010-08-24

Masz rację, on je wszystkie bije conajmniej o głowę

~Los 2010-04-26

A ja myślę, że ma spore szansę na sukces, w okresie kryzysu nie razi tak swoim przepychem jak inne auta, technicznie to najwyższa klasa. Powinnien zainteresować grono prezesów, oni dbaja o wizerunek, ostatnio modny jest skromny.

~Złom 2010-04-24

NIe ma co się równać z nowym BMW seri 7 Audi A8 czy Jaguarem XJ nie wspominajac o Prsche Panamera Aston Martinie Rapid Mecedesie klasy S czy Lexusie LS.Krotko i zwieźle.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport