Namiastka R8

Jednym z priorytetów niemieckiej firmy tuningowej B&B przez ostatnie lata było wejście do elitarnego grona producentów tworzących auta, których prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Przygotowane przez nich Audi TT Edition R bez problemu spełnia te wymagania.

Namiastka R8

Najważniejszą zmianą, jakiej podjęli się niemieccy tunerzy była modyfikacja silnika. Do sześciocylindrowego benzyniaka o pojemności 3,2 litra, konstruktorzy dołożyli zaprojektowany specjalnie system turbodoładowania wraz z intercoolerem. Powiększono także wyraźnie wloty powietrza, co wpłynęło pozytywnie na osiągi samochodu. Temperatura oleju w silniku może być precyzyjnie kontrolowana dzięki nowatorskiemu systemowi chłodzenia. Do ulepszenia wydajności modelu przyczynił się także sportowy układ wydechowy, w którym zastosowano katalizator do celów wyczynowych. Do nowej konfiguracji motoru dostosowano także oprogramowanie i system zarządzający pracą silnika.

Suche dane na temat samochodu powinny zdradzić efekt. Liczba 500 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie 650 Nm mówią już chyba wystarczająco dużo. Auto rozpędza się do "setki" w 4,2 sekundy, natomiast 200 km/h na liczniku osiągane jest już po 12,5 sekundy. Aby ujrzeć wskazówkę prędkościomierza na pozycji "300" trzeba poczekać trochę więcej, bo aż 39,2 sekundy. Maksymalna prędkość zmodyfikowanego Audi to 320 km/h.

Bezpieczeństwo oraz warunki jezdne były drugim elementem na liście priorytetów producenta. Aby dostosować odpowiednio układ hamulcowy do nadzwyczajnych osiągów, tuner zamontował wysoko wydajne tarcze hamulcowe oraz specjalnie przygotowane zawieszenie, które pozwoli na pewną jazdę i przyczepność modelu TT Edition R.

Z zewnątrz samochód otrzymał pakiet stylizacyjny nawiązujący do topowego modelu R8. Specjalny zderzak, wloty powietrza oraz boczne nakładki z kevlaru będą montowane wraz ze specjalnym zestawem felg z lekkiego stopu. Cena takiego samochodu wynosi w przeliczeniu prawie 350 tysięcy złotych.

Czytaj także:

Przedpremierowy debiut Audi A5 (2007-02-26)

Audi TT na dopingu (2007-01-19)

Nowe technologie w Audi R8 (2006-12-06)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi TT
Audi TT
Cena podstawowa już od: 145 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi TT Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi TT

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~Gonzo 2007-03-10

Zgadzam się z Zak, że Audi, prawdziwe Audi (a nie Volkswageny z dodatkiem chromu na zewnątrz, troche drewna i aluminium w kabinie oraz logo z 4 pierścienieami) to tylko R8, Q7 i A8. Chociaż A6-ki z silnikami Audi (np. 4.2, S6, RS6) też zaliczyłbym do Audi. Tak samo S4, RS4

~Mickd 2007-03-10

To prawda. Wielki grill wygląda wiejsko, pisali o tym w Auto Bildzie...

~Darco 2007-03-10

Nie podoba mi się w Audi ten wielki, srebrny grill. Wygląda obciachowo. Pachnie wsią...

~Zak 2007-03-10

To może być kolejne prawdziwe Audi, po Q7, A8 i R8

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport