mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Nowa 911 GTS odkryta

Nowa 911 GTS odkryta

Porsche na lato wprowadza do sprzedaży dwa kolejne wcielenia odświeżonej 911: GTS Coupe i Cabriolet. Firma ze Stuttgartu ogłosiła dodatkowo, że GTS będzie ostatnią wersją 911 przed wprowadzeniem nowej generacji kultowego auta, która pokaże się na targach we Frankfurcie we wrześniu.

Nowa 911 GTS odkryta
GTS otrzyma ten sam, 3,8 litrowy silnik jak w modelu Carrera S, rozwijający moc 408 koni mechanicznych i moment obrotowy rzędu 419 Nm. Wersja z napędem na cztery koła będzie miała system Porsche Traction Management i dyferencjał w standardzie.

Ze standardową, sześciobiegową skrzynią manualną, GTS rozpędzi się do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy, a w wersji kabriolet w 4,8 sekundy. Opcjonalna, sekwencyjna skrzynia dwusprzęgłowa PDK ścina z tych czasów jakieś dwie dziesiąte sekundy. Wersja Coupe z manualną skrzynią ma maksymalnie rozpędzić się do około 300 kilometrów na godzinę.

Wspomnijmy choćby słowem o ekonomii, co jednak zapewne nie do końca interesuje potencjalnych nabywców tej wersji Porsche 911. Choć z drugiej strony, w dzisiejszych czasach przy cenach benzyny na poziomie 5,19 zł nie jest to w zasadzie takie pewne. Samochód o zamkniętym nadwoziu ma spalać w trybie mieszanym średnio 11 litrów na setkę, podczas gdy Cabriolet o około 0,2 litra więcej. Emisja CO2 do atmosfery kształtuje się na poziomie 247 g/km, zatem jadąc przykładowo do Londynu nie załapiemy się na darmowy wjazd do centrum miasta. Cóż, 911 GTS to nie to samo co Fiat 500 TwinAir.

W kwestii wizualnej styliści nie zaszaleli, ale naszym zdaniem to dobrze. Na klapie silnika dano, charakterystyczny dla 911 z napędem na wszystkie koła, czerwony pasek, wiodący od jednych świateł do drugich. Także podobnie jak w innych 911 z napędem 4x4, tylna oś jest widocznie szersza niż w autach z tylnym napędem. Samochód stoi na 19 calowych aluminiowych felgach RS Spyder w kolorze czarnym. Z przodu podrasowano nieco design zderzaka i dodano czarny spojler.

Wewnątrz pasażerowie siedzą na sportowych fotelach, pokrytych Alcantarą, którą obszyte są także elementy tunelu środkowego, kierownica oraz boczki drzwi i gałka zmiany biegów, dodatkowo wykończona aluminium.

Samochód wejdzie do sprzedaży w czerwcu w cenie 111.956 euro (ok. 438 tys. zł) za wersję Coupe i 122.071 (ok. 477 tys. zł) za odmianę bez dachu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 488 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed...

Aktualności 2017-08-29

Zakaz rejestracji Porsche Cayenne w Szwajcarii

Zakaz rejestracji Porsche Cayenne w...

Aktualności 2017-08-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nissan 370Z przechodzi lifting
Nissan 370Z przechodzi lifting
Oto jeden z najstarszych modeli w gamie japońskiego producenta. Nissan 370Z przeszedł face-lifting, choć zmiany na pierwszy rzut oka są mało zauważalne.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic