Nowe BMW 7

Jedno z najlepiej ocenianych, spośród wszystkich dotychczasowych generacji serii 7, obecne na rynku od 2001 roku auto, doczekało się gruntownego odmłodzenia. Jego autorzy wzięli sobie do serca głosy krytyki skierowanej na przyciężki design i skomplikowaną obsługę.

Nowe BMW 7

Konkurencja nie próżnuje. Od czasu debiutu doszły na rynek takie auta jak aluminiowe Audi A8 i Jaguar XJ, a Mercedes już szykuje całkowicie nową S-klasę. Cała trójka w porównaniu do obecnie sprzedawanej 7-ki wygląda jak gibki Małysz przy ociężałym Gołocie. Coraz większym zagrożeniem również dla klasy luksusowej stają się auta niszowe i topowe terenówki. Z pierwszej grupy, warto przypomnieć chociażby Mercedesa CLS, drugi front to Range Rover, Porsche Cayenne Turbo i VW Touareg.

Do poprawy pozycji BMW w top-klasie, przyczynić ma się między innymi gama pięciu nowych (na sześć wszystkich) jednostek napędowych, zadowalających się mniejszymi ilościami paliwa, modyfikacje podwozia skutkujące poprawą właściwości jezdnych i widoczne zmiany wyglądu. Do tego dojdzie szerszy wybór wyposażenia i modyfikacja systemu drive. Szczególnie ten ostatni punkt, pomimo wszystkich superlatyw pod adresem całego auta, dostawał najwięcej gorzkich ocen od znawców motoryzacji, a co najważniejsze od klientów.

Już od tej wiosny, auto dysponujące powyższymi i szeregiem innych usprawnień, ma ponownie wyznaczać ton w najwyższej klasie. Prym wiódł będzie, dostępny również obecnie, topowy, widlasty 12-cylindrowiec w wersji 760i/Li. Silnik nadal dysponował będzie niezmienioną mocą. Od swojego debiutu pad maską 7-ki dostarcza 445 KM i 600 Nm, które z nadwyżką zaspokajają potrzeby mocy szykownej limuzyny. Zmiany obejmą dostrojenie systemów VALVETRONIC, Doppel-VANOS i wtrysku benzyny do komór spalania.

Zaraz za nim wybierać będzie można z palety silnych ośmiocylindrowców. Nowe wersje 750i/Li i 740i/Li zastąpią swoje odpowiedniki, dostępne dotychczas w specyfikacji 745i/Li i 735i/Li. Lepsze osiągi obu motorów osiągnięto przy zmniejszeniu zapotrzebowania na paliwo. W miejsce 4,5-litrówki (333 KM), wejdzie do sprzedaży silnik o pojemności 5,0-litra (367 KM), a jeszcze więcej dostaniemy od 740i/Li - 306 KM - zamiast 272 KM w 735i/Li.

Idąc w dół cennika, prawie 260-konny diesel 740d ustąpi miejsca większemu 745d (300 KM), który stanowi całkowitą nowość w klasie ośmiocylindrowych ropniaków. Natomiast najmniejszy i najsłabszy 730d został gruntownie zmodyfikowany, co nie wpłynie jednak na moc - 231 KM. Podobny los spotka benzynową 730i/Li. W rzędowej sześciocylindrówce zostanie zastosowana technologia magnezowo-aluminiowego bloku silnika, znana już ze sportowego coupe BMW 630i. Wszystkie wersje silnikowe będą standardowo wyposażone w sześcio-biegowego automata z funkcją Steptronic.

A'propos wyposażenia - co prawda nie jest jeszcze dokładnie znana jego kompletna lista, ale na pewno znajdą się na niej nowości: ksenonowe reflektory adaptujące się do warunków drogowych, podobnie działające światła hamowania (silniej świecące przy mocniejszym zwalnianiu) i zmodyfikowany, zintegrowany system obsługi. Będzie to zapewne rozwinięcie koncepcji iDrive, ale ułatwiające jego obsługę. Więcej informacji podamy Państwu w najbliższym czasie.


Krążownik z Monachium

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport