mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Nowe BMW M3 ze słabszym silnikiem

Nowe BMW M3 ze słabszym silnikiem

Jak donosi serwis Autoblog najnowsze BMW M3, które będzie bazowało na BMW F30 nie będzie wyposażone w silnik V8. Czy duch M3 zanika?

Nowe BMW M3 ze słabszym silnikiem
Szef BMW na Amerykę Północną, Ludwig Willisch na łamach serwisu F30Post.com potwierdził, że nadchodząca generacja M3 będzie pozbawiona silnika V8. W zamian za to nowa M3 wyposażona zostanie w jednostkę sześciocylindrową, ale nie w układzie V.

Pod maską M3 będzie pracował silnik rzędowy sześciocylindrowy. Można się spodziewać, że będzie on wspomagany technologią tri-turbo. Taki zabieg może dostarczyć ok. 450 KM mocy.

Pozostaje zadać pytanie, czy to koniec legendy M3?, kultowego auta wyposażonego w potężny silnik V8? Dla wielu fanów pewnie tak. Nowe M3 traci część ze swojego fenomenu, ale idzie krok dalej w kierunku ekonomi i ochrony środowiska. Czy to jednak właściwa droga?

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 126 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~lemur 2012-05-23

prawda. poprzednie m3 miały silniki r6. i chociaż v8 w tym modelu jakoś do mnie nie przemawia, to wolę v8 n/a niż r6 "triturbo"

~koenigsegg 2012-05-23

Przecież dopiero ostatni model M3 był wyposażony w silnik V8. Wcześniej były rzędowe szóstki. Tak więc to raczej powrót do tradycji, a nie zerwanie z nią.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport