mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Nowy CLS w wersji AMG

Nowy CLS w wersji AMG

Mercedes razem z premierą nowego CLS, wprowadza także jego wściekłą wersję 63 AMG. Pokazane w Los Angeles auto jest dużo mocniejsze, bardziej muskularne i innowacyjne od swojego poprzednika.

Nowy CLS w wersji AMG

Nowy Mercedes CLS w wersji AMG będzie wyposażone w na nowo przygotowany silnik, a mianowicie 5.5 litrowe biturbo w układzie V8, naturalnie, rozwijające moc 557 koni mechanicznych i niebotyczne 800 niutonometrów momentu obrotowego. Ważną do odnotowania rzeczą jest fakt, że spalanie auta z siedmiobiegową skrzynią AMG SPEEDSHIFT MCT spadło o 32% w porównaniu z poprzednim modelem do wartości średniej w okolicach 10 litrów na sto kilometrów. Emisja gazów do atmosfery przy takim spalaniu to 232 gramy na kilometr.

Standardowe liczby jednak to 525 koni mechanicznych oraz 700 niutonometrach momentu obrotowego, a dopiero jeśli dodamy z listy opcji AMG Performance Package, możemy mówić o 557 koniach i 800 niutonometrach. Przyspieszenie do setki zajmuje odpowiednio 4,4 i 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna i tu, i tu to 250 kilometrów na godzinę - ograniczona elektronicznie.

Bardzo duży wkład w niskie, jak na taką pojemność, spalanie oraz emisję CO2 do atmosfery ma skrzynia biegów. AMG SPEEDSHIFT MCT to siedmiobiegowa przekładnia dostępna tylko i wyłącznie w Mercedesach w odmianie AMG. Cały układ napędowy wyposażony jest w funkcję Start&Stop, która działa nieprzerwanie, gdy skrzynia pracuje w trybie "C" (Controlled Efficiency) - tryb ten pozwala także na bardzo miękką pracę pedału gazu oraz wczesną zmianę przełożeń przy niskich obrotach, a także umożliwia ruszanie z miejsca z drugiego biegu. Oczywiście istnieją także inne, ciekawsze tryby pracy skrzyni biegów - Sport, Sport Plus oraz tryb manualny, w których system Start&Stop jest już nieaktywny.

Do świetnych osiągów auta dokłada się dopracowane sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL, które samo dostosowuje swoją charakterystykę do warunków na drodze, co zapewnia idealny kompromis między komfortem a najlepszymi właściwościami dynamiki jazdy. Dostępne są trzy tryby pracy: Comfort, Sport i Sport Plus.

Do bezpieczeństwa podróżowania dokłada się wiele systemów, m. in. Active Blind Spot Assist i Active Lane Keeping Assist. Pierwszy z nich zapewnia bezpieczeństwo, gdy podczas zmiany pasa jezdni istnieje ryzyko kolizji z autem jadącym tym pasem, na który chcemy zjechać. Jeśli kierowca zignoruje wszystkie piski i migające światełka, auto samo zahamuje koła po przeciwnej stronie samochodu poprzez system ESP i wróci na wcześniejszy tor. Drugi system jest bardzo podobny, bo także korzysta z ESP przy dohamowywaniu kół, jednak tylko i wyłącznie podczas gdy samochód sam, bez udziału kierowcy, zjeżdża z obranego wcześniej toru. Kierowca najpierw dostaje ostrzeżenie poprzez wibracje kierownicy, później jednak system już interweniuje sam.

Konstruktorzy dużo pracy włożyli w niską masę samochodu - podobnie jak w SLS AMG, drzwi CLS mają całkowicie aluminiową konstrukcję i są przez to o 24 kilogramy lżejsze od konwencjonalnych stalowych. Dodatkowo m.in. klapa silnika, pokrywa bagażnika oraz główne elementy zawieszenia także są wykonane z aluminium. W opcji dostępne są ceramiczne hamulce AMG, które dodatkowo obniżają masę auta oraz znacznie poprawiają hamowanie.

Styliści AMG kierowali się nieco designem modelu SLS przy projektowaniu swojego czterodrzwiowego coupe. Przedni grill jest takim elementem, który automatycznie przywołuje na myśl dwumiejscowe auto. Z tyłu mamy widoczny dyfuzor, spojler AMG na klapie bagażnika, świetnie brzmiący wydech z czterema wylotami oraz lampą przeciwmgielną zintegrowaną ze zderzakiem, zaraz nad dyfuzorem. Przednie światła CLS AMG składają się z 71 diod LED, których długość życia wynosi około 10 tysięcy godzin, i które, zdaniem Mercedesa, dają światło jeszcze bardziej zbliżone do dziennego niż lampy biksenonowe, a zatem oko męczy się o wiele mniej.

We wnętrzu auta czujemy się otuleni wręcz przez deskę rozdzielczą, co jest uczuciem bardzo pożądanym w tej klasie samochodów. W standardzie mamy sportowe fotele AMG, oczywiście pokryte skórą, nową kierownicę z aluminiowymi manetkami zmiany biegów i spłaszczonymi częściami na górze i na dole.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa CLS
Mercedes Klasa CLS
Cena podstawowa już od: 265 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~ćma 2010-11-19

poprzedni model bez kagańca pędził 330 km/h a ten ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport