mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Ocean Drive - po raz pierwszy w Europie

Ocean Drive - po raz pierwszy w Europie

To właśnie nasz kraj wystąpił jako inaugurujący europejską prezentację niezwykłego studium koncepcyjnego Mercedesa o nazwie Ocean Drive. Dotąd na Starym Kontynencie nie było okazji żeby pokazać ten samochód na którejś z imprez motoryzacyjnych - w Genewie albo we Frankfurcie. Premiera odbyła się w salonie Mercedesa przy ulicy Gottlieba Daimlera w Warszawie.

Ocean Drive - po raz pierwszy w Europie

Nowoczesny i nie mniej futurystyczny produkt ze Stuttgartu został po raz pierwszy przedstawiony światu za oceanem w czasie styczniowego salonu samochodowego w Detriot. Już przy pierwszym kontakcie wzrokowym samochód przywodzi myślami klasyczne konstrukcje aut luksusowych. Choć tak nie wygląda, to twórcy tego samochodu nie noslii się z zamiarem stworzenia modelu awangardowego tylko chcieli zrobić unikalne dzieło motoryzacyjne które łączy w sobie prestiż, luksus, zadowolenie z życia oraz pragnienie doznawania przyjemności.

Ten potężny, czterodrzwiowy kabriolet został zbudowany na płycie podłogowej największego modelu spod znaku gwiazdy - S600. Jednak jedynymi elementami, które go przypominały była długość oraz potężny, dwunastocylindrowy silnik. Przód samochodu jest na swój sposób niezwykły. Charakterystyczna jest wielka atrapa chłodnicy, a po jej obu stronach efekt dopełniają reflektory wykonane w całości w technologii LED. 35 wysoko-wydajnych, ustawionych w pięć rzędów po łączeniu świateł mijania tworzy wzór świetlny przypominający literę C. Biegnie on po zewnętrznej stronie reflektora. Do jazdy dziennej również wykorzystywana jest technologia diodowa. Są one wyposażone w pokrywę, dzięki której powstaje wrażenie jednorodnego rozproszenia światła. Stylistykę zewnętrzną dopełnia dwubarwna koncepcja lakiernicza. Lśniące zgrane ze sobą farby nadają wyjątkowy efekt światłocienia, dzięki czemu karoseria w jednym momencie wydaje się być matowa, natomiast po chwili przychodzi wrażenie połysku. Górna część jego karoserii raz z maską i pokrywą bagażnika zostały pomalowane ciemniejszym odcieniem nazwanym jako szampańsko-perłowym. Niższa część to szampan Alubeam.

Potężne nadwozie zostało osadzone na 21-calowych felgach, wykonanych specjalnie z myślą o czterodrzwiowym koncepcie. Kilkadziesiąt charakterystycznych szprych przypomina arystokratyczne wozy z lat, które już dawno przeminęły.

Największym wyzwaniem dla konstruktorów było stworzenie miękkiego dachu. Wszystko przez jego nietuzinkowe rozmiary. Jego długość to 2.182 mm, natomiast jego pełna powierzchnia wynosi około 3,2 metra kwadratowego. Dach otwiera się i zamyka poprzez zaawansowany mechanizm elektryczny. Nie wymaga on żadnej dodatkowej ingerencji ze strony użytkownika. Jego konstrukcja wykorzystująca zmienne układy hydrauliczne jest po raz pierwszy zastosowana w aucie tego typu. Czas potrzebny na pełne rozłożenie bądź też złożenie wynosi tylko 20 sekund.

Jak przystało na samochód luksusowy, wewnątrz wszystko zostało wykończone materiałami najwyższej jakości, a o bezpieczeństwo i komfort podróżujących dbają najnowsze technologie. Ciekawym rozwiązaniem są klamki od drzwi, które nie wystają poza obrys nadwozia.  Po dotknięciu chromowanego elementu wysuwa nam się cienka listewka, za która delikatnie chwytamy i wtedy automatycznie otwierają się drzwi. Fotele oraz elementy deski rozdzielczej zostały obszyte skórą, która jest bardzo miła w dotyku. Wysokiej jakości drewno, którym są wykończone różnej wielkości detale przypomina trochę swą fakturą marmur. Podczas jazdy z otwartym dachem o komfort pasażerów będzie dbać system AIRSCARF (powietrzny szal). Jego zadaniem jest ogrzewanie głowy, gardła i szyi podróżującego. Przez to będzie można jeździć z otwartym dachem nawet w chłodniejsze dni.

Inną, równie ciekawa technologią jest układ PRE-SAFE BRAKE. Jest to rozwiązanie unikalne na skalę światową. Idzie ono o krok więcej niż Brake Assist PLUS. Pozwala on na automatyczne uruchomienie hamowania z siłą równą około 40 proc. maksymalnej mocy układu w chwili rozpoznania ryzyka poniesienia obrażeń.

Przetłoczenia na masce w kształcie litery "V" demaskują, co Ocean Drive ukrywa pod spodem. Jest to podwójnie doładowana jednostka o mocy maksymalnej 517 konie mechanicznych. Silnik generuje niebywały moment obrotowy - 830 Nm. Napęd przekazywany jest za pomocą pięciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Gdy powstawał ten koncept projektanci skupiali się raczej na pokazaniu możliwości marki Mercedes i nie przykładali większej uwagi co do wprowadzenia ulepszeń, które pozwoliłyby produkować auto seryjnie. Jego kariera miała się skończyć na deskach hal targowych. Jednak jego nietuzinkowy wygląd po prezentacji w Detroit wywołał takie zainteresowanie, że w obecnej chwili istnieje duża doza prawdopodobieństwa, iż niebawem trafi on na taśmy produkcyjne.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes Mercedes Concept Ocean Drive

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~MB 2008-01-03

Po raz pierwszy samochód pokazano na Mercedes Fashion Week w Berlinie w lipcu. Za kierownicą zasiadał David Coulthard, opróczniego w samochodzie zasiadał Lewis Hamilton.

~Bartek 2007-11-21

łał chcial bym miec takiego no i tez go mam na podwórku chwale bardze ten samochod.

~Rydz.... 2007-11-20

Ja już kupiłem...

~elo elo 2007-11-20

mercTedes rulez

~merc 2007-11-20

"mercedes" - napewno sobie kiedyś kupię !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport