mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Oto najnowsze Ferrari F12berlinetta!

Oto najnowsze Ferrari F12berlinetta!

Tak więc wszystko stało się jasne. Kurtyna opadła i Ferrari odsłoniło swój najnowszy model, następcę 599GTB. Pani i Panowie oto przed Wami Ferrari F12berlinetta!

Oto najnowsze Ferrari F12berlinetta!
W przeciągu kilku ostatnich tygodni media motoryzacyjne prześcigały się w publikowaniu zdjęć szpiegowskich nowego Ferrari. Producent aut z Maranello dopiero ponad tydzień temu rozpoczął kampanię podsycającą ogień przed premierą nowego modelu. Mogliśmy m.in. w Internecie zobaczyć 3 wideo zapowiedzi dotyczące nowego modelu. Teraz nadszedł dzień, który Ferrari określiło mianem początku nowej ery samochodów z silnikami V12. Dzień w którym narodziła się F12berlinetta.

Pod maską F12berlinetta pracuje silnik dwunastocylindrowy o pojemności 6262cc. Cylindry w tej jednostce pracują pod kątem 65 stopni. Jednostka generuje maksymalną moc 740 KM, co jest o 40 KM więcej niż w konkurencyjnym Lamborghini Aventador. Maksymalny moment obrotowy wynosi 690 Nm i 80% tego jest dostępne już od 2500 obr./min. Serce nowego Ferrari współpracuje ze skrzynią F1 dwusprzęgłową. Pierwszą setkę F12berlinetta osiąga w czasie 3.1 sekund. Maksymalnie na prędkościomierzu zobaczymy 340 km/h. Stosunek mocy do masy wynosi 2.1 kg/KM. Ferrari podaje, że konsumpcja paliwa spadła o 30% a emisja CO2 wynosi 350 g/km. Jednak te liczby to w tej lidze drugorzędna sprawa. Zwieńczeniem pozycji F12berlinetty jest czas 1 minuta i 23 sekundy na torze testowym Fiorano. Tym samy jest to najszybsze drogowe Ferrari jakie przejechało okrążenie na tym torze testowym.

F12berlinetta otrzymała nowy trójwarstwowy lakier Rosso Berlinetta. Samochód stylistycznie nawiązuje do modeli FF i 458 Italia. W tym modelu jednak wydaje się jakby styliści z znaleźli kompromis jeśli chodzi o stylistykę tamtych modeli. Przednie światła wyglądają smuklej niż te w FF. Przód auta to również duży grill podobny do tego z modelu FF z dwoma wlotami powietrza odpowiedzialnymi za chłodzenie hamulców. Na masce znajdziemy przetłoczenie zwieńczone wlotem powietrza do komory silnika. Z boku samochód prezentuje się bardzo majestatycznie dzięki dużemu przetłoczeniu biegnącemu od przedniego nadkola przez cały bok aż po podkreślone tylne nadkole. Z tyłu uwagę zwraca przetłoczenie w kształcie litery "T". W dolnej części znajduje się dyfuzor z dwoma podwójnym końcówkami wydechu. Po środku dyfuzor przerwany jest czerwonym przetłoczeniem nadwozia, w którym znajduje się diodowe światło stopu podobne do tego, jakie posiadają bolidy F1. Ferrari takimi detalami nawiązuje do swojej wyścigowej genezy. Za stylizację nadwozia odpowiedzialni są projektanci z Pininfarini oraz Ferrari Styling Centre.

Wnętrze nowego modelu to majstersztyk włoskich projektantów. Zadbali oni o to by zapewnić kierowcy maksymalną użyteczność z dodatkową powierzchnią na bagaż za fotelami, do której dostęp jest ułatwiony dzięki otwieranej tylnej szybie. Projektanci zadbali o to by wszystkie przyrządy nie tylko wyglądały niesamowicie ale pokazywały, że Ferrari jest zawsze o krok przed konkurencją. Kierowca ma do dyspozycji szereg systemów wspomagających go jak E-Diff, ESP Premium, F1-Trac oraz wysokiej klasy ABS.

Konstrukcja Ferrari została stworzona w zakładach Scaglietti, gdzie stworzono całkowicie nową ramę przestrzenną z wykorzystaniem 12 różnych rodzajów stopów. Niektóre z nich jak podaje Ferrari po raz pierwszy wykorzystano w motoryzacji. Dzięki temu sztywność nadwozia wzrosła o 20% a waga w porównaniu do poprzedniego modelu spadła o 70 kg. F12berlinetta waż 1525 kg. Rozkład masy pomiędzy osiami wynosi 46% przód i 54% tył. Auto przy 200 km/h godzinę generuje docisk równy 123 kg. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0.299. Ferrari osiągnęło to dzięki dwóm nowym rozwiązaniom. Pierwsze to Aero Birdge, który wykorzystuje maskę samochodu do generowani docisku poprzez kierowanie powietrza z dala od górnej części w kierunku bocznych sekcji auta. Druga nowość to Aktywne Chłodzenie Hamulców. System otwiera kanały chłodzące jedynie w momencie gdy hamulce pracują w bardzo wysokiej temperaturze zmniejszając tym opór powietrza.

Ferrari przedstawiając F12berlinetta po raz kolejny podnosi poprzeczkę dla konkurencji i to na każdej płaszczyźnie jeśli chodzi o tworzenie supersportowych aut. Włosi przy tym nie zapominają o swoim DNA i genezie marki, która zrodziła się na torze wyścigowym. Samochód swoją fizyczną premierę będzie miał na targach w Genewie rozpoczynających się za tydzień.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ferrari
Tematy w artykule: Ferrari targi Genewa Ferrari F12berlinetta

Podobne wiadomości:

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport