mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Panamera V8 będzie oszczędniejsza

Panamera V8 będzie oszczędniejsza

Choć kupujący tego typu auta z tak potężnymi silnikami nie patrzą raczej na wyniki spalania, to nie znaczy to, że producenci supersportowych modeli nie starają się i u nich zmniejszyć apetyt na paliwo. Porsche wprowadza właśnie pewne zmiany mające obniżyć średnie spalanie w topowych wersjach Panamery.

Panamera V8 będzie oszczędniejsza
Ośmiocylindrowe wersje Porsche Panamera od sierpniu br. będą wyposażone w seryjny system rekuperacji (odzyskiwania energii z hamowania) oraz opcjonalne, 19-calowe opony całoroczne o wyjątkowo niskim oporze toczenia. Te dwie nowości pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa w Panamerze Turbo o 0,9 l/100 km. Najmocniejsza wersja Panamery o mocy 500 KM będzie zużywało zatem teraz 11,3 zamiast 12,2 l/100 km. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 21 gr/km. Natomiast Panamera S i Panamera 4S będą oszczędniejsze nawet o pół litra paliwa na 100 km i ich spalanie wyniesie teraz odpowiednio 10,3 l/100 km i 10,6 l/100 km.

Podstawą poprawy efektywności jest system odzysku energii, który ładuje akumulator za pomocą energii pozyskiwanej głównie podczas faz hamowania i hamowania silnikiem. Podczas przyspieszania prąd ładujący prądnicy jest redukowany, dzięki  czemu silnik spalinowy będzie mniej obciążony. Moc ta będzie mogła być wykorzystana przy przyspieszaniu. Razem z innymi rozwiązaniami, taka strategia ładowania akumulatora pozwoli na zaoszczędzenie w przypadku Panamery Turbo 0,7 l paliwa na 100 kilometrów. Kolejne 0,2 litra oszczędności w każdym modelu Panamery dają specjalnie opracowane, całoroczne opony o średnicy 19 cali. Ich udoskonalony profil oraz specjalna mieszanka gumy zmniejszają opór toczenia przedłużając jednocześnie żywotność opony. Zoptymalizowana została także funkcja Auto Start Stop, która teraz umożliwia jeszcze szybsze i wygodniejsze ruszanie po automatycznym wyłączeniu silnika.

Jako nowość dla modeli Panamera z silnikami V8 dostępny jest system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), oferowany jako opcjonalny pakiet razem z układem kontrolującym przechyły nadwozia Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i aktywną blokadą poprzeczną tylnej osi. PTV Plus poprawia zachowanie samochodu przy wchodzeniu w zakręt przez ingerencję w system hamulcowy po wewnętrznej stronie zakrętu, co daje dodatkowy impuls w kierunku skrętu pojazdu. Rezultatem jest bardziej bezpośrednie i dynamiczniejsze pokonywanie zakrętu.

Porsche rozszerzyło także ofertę kolorów nadwozia, tapicerki skórzanej i wyposażenia dodatkowego dla Panamery. Można już na przykład zamawiać ogrzewanie postojowe, a dla samochodów z dwusprzęgłową przekładnią – trójramienną sportową kierownicę z łopatkami.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Panamera
Porsche Panamera
Cena podstawowa już od: 523 620 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi...

Aktualności 2016-07-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.