mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Panamera V8 będzie oszczędniejsza

Panamera V8 będzie oszczędniejsza

Choć kupujący tego typu auta z tak potężnymi silnikami nie patrzą raczej na wyniki spalania, to nie znaczy to, że producenci supersportowych modeli nie starają się i u nich zmniejszyć apetyt na paliwo. Porsche wprowadza właśnie pewne zmiany mające obniżyć średnie spalanie w topowych wersjach Panamery.

Panamera V8 będzie oszczędniejsza
Ośmiocylindrowe wersje Porsche Panamera od sierpniu br. będą wyposażone w seryjny system rekuperacji (odzyskiwania energii z hamowania) oraz opcjonalne, 19-calowe opony całoroczne o wyjątkowo niskim oporze toczenia. Te dwie nowości pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa w Panamerze Turbo o 0,9 l/100 km. Najmocniejsza wersja Panamery o mocy 500 KM będzie zużywało zatem teraz 11,3 zamiast 12,2 l/100 km. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 21 gr/km. Natomiast Panamera S i Panamera 4S będą oszczędniejsze nawet o pół litra paliwa na 100 km i ich spalanie wyniesie teraz odpowiednio 10,3 l/100 km i 10,6 l/100 km.

Podstawą poprawy efektywności jest system odzysku energii, który ładuje akumulator za pomocą energii pozyskiwanej głównie podczas faz hamowania i hamowania silnikiem. Podczas przyspieszania prąd ładujący prądnicy jest redukowany, dzięki  czemu silnik spalinowy będzie mniej obciążony. Moc ta będzie mogła być wykorzystana przy przyspieszaniu. Razem z innymi rozwiązaniami, taka strategia ładowania akumulatora pozwoli na zaoszczędzenie w przypadku Panamery Turbo 0,7 l paliwa na 100 kilometrów. Kolejne 0,2 litra oszczędności w każdym modelu Panamery dają specjalnie opracowane, całoroczne opony o średnicy 19 cali. Ich udoskonalony profil oraz specjalna mieszanka gumy zmniejszają opór toczenia przedłużając jednocześnie żywotność opony. Zoptymalizowana została także funkcja Auto Start Stop, która teraz umożliwia jeszcze szybsze i wygodniejsze ruszanie po automatycznym wyłączeniu silnika.

Jako nowość dla modeli Panamera z silnikami V8 dostępny jest system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), oferowany jako opcjonalny pakiet razem z układem kontrolującym przechyły nadwozia Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i aktywną blokadą poprzeczną tylnej osi. PTV Plus poprawia zachowanie samochodu przy wchodzeniu w zakręt przez ingerencję w system hamulcowy po wewnętrznej stronie zakrętu, co daje dodatkowy impuls w kierunku skrętu pojazdu. Rezultatem jest bardziej bezpośrednie i dynamiczniejsze pokonywanie zakrętu.

Porsche rozszerzyło także ofertę kolorów nadwozia, tapicerki skórzanej i wyposażenia dodatkowego dla Panamery. Można już na przykład zamawiać ogrzewanie postojowe, a dla samochodów z dwusprzęgłową przekładnią – trójramienną sportową kierownicę z łopatkami.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Panamera
Porsche Panamera
Cena podstawowa już od: 415 360 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed...

Aktualności 2017-08-29

Zakaz rejestracji Porsche Cayenne w Szwajcarii

Zakaz rejestracji Porsche Cayenne w...

Aktualności 2017-08-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - ruszyła produkcja
Skoda Karoq - ruszyła produkcja
W czeskiej fabryce w Kvasinach ruszyła produkcja nowego samochodu. Skoda Karoq to następca Yeti i mniejszy brata pierwszego, pełnowymiarowego SUV-a czeskiej marki - modelu Kodiaq.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic