mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Pogromca 458 Italia?

Pogromca 458 Italia?

Porsche ma plan stworzenia supersamochodu z silnikiem umieszczonym pośrodku. Jeśli pomysł zostanie zaakceptowany przez szefw firmy, nowe auto będzie mogło konkurować z Ferrari, McLarenem oraz siostrzanym Lamborghini.

Pogromca 458 Italia?
Samochód nie ma być produkowanym w limitowanej serii ultradrogim wehikułem, tylko seryjnie produkowanym wozem, który pozycjonowany byłby pomiędzy 911 a 918 Spyder. Dyskutowane są zarówno wersje coupe, jak i roadster.

Takie umiejscowienie w portfolio Porsche oznacza, że auto cenowo plasowało się na poziomie Ferrari 458 Italia, McLarena MP4-12C oraz Lambo Gallardo LP560-4. - Planujemy poszerzyć swoją ofertę. Mamy pomysł stworzenia sportowego auta z silnikiem, plasowanym pośrodku nadwozia. Auto mogłoby się znaleźć gdzieś ponad 911 i poniżej 918 Spyder - jakby na potwierdzenie tych słów komentuje Mathius Muller, szed Porsche.

Muller sugeruje, że projekt samochodu już dawno wykroczył poza deski kreślarkie. - Mamy pewne koncepcje nt. stylizacji i ogólnego designu, który w najbliższych miesiącach uformuje się jeszcze bardziej. Ocenimy także stronę finansową całego przedsięwzięcia i wtedy zdecydujemy.

Mówi się, że plan zakłada roczną sprzedaż od 2.500 do 3.000 sztuk nowego modelu, czyli połowa ze sprzedaży 911 Turbo w jej wszelkich wariantach, łącznie z GT2.

Boxster, Cayman oraz 911 korzystają ze stalowych nadwozi, jednak mówi się, że do budowy konkurenta 458 Italia mogą zostać użyte głównie plastiki, wzmocnione włóknem węglowym. Niedawne krótko-seryjne modele, takie jak Carrera GT raz 911 GT2 RS, były budowane z lekkich materiałów, zatem Porsche będzie w stanie przejąć tę technologię do nowego modelu i nieco ją udoskonalić. Alternatywnym planem nigdy nie było jednak zapożyczenie aluminiowego nadwozia od Audi R8, o czym mówiło się wcześniej. Bardziej prawdopodobną opcją byłoby dzielenie niektórych podzespołów z Boxsterem/Caymanem i 911, które mają ponad 60% wspólnych części.

- Całkiem możliwe, że moglibyśmy zaprojektować niemal taki sam przód jak w 911, jednak nie do końca identyczny. Auto mogłyby dzielić takie elementy jak np. oś oraz zawieszenie - powiedział anonimowy pracownik Porsche. - Tył od strony technicznej mógłby mieć więcej z Boxstera i Caymana, z tym że byłby dużo szerszy i ogólnie większy, aby mógł pomieścić osprzęt silnika jak i samą jego tylną część, a dodatkowo skrzynię biegów. Nie chcemy jednak, aby tylna część nadwozia była obszerniejsza niż ta w 911.

Jeśli chodzi o sam silnik, to konkretne plany są już mniej znane. Aby samochód mógł konkurować z takimi przeciwnikami jak 458 Italia, czy MP4-12C, moc będzie musiała oscylować w okolicach 550-600 koni mechanicznych. Opcjami jest 3,8 litrowa szóstka, która w najbardziej odjechanej wersji w 911 GT2 RS osiąga aktualnie moc 623 koni.

Produkcyjna odmiana 3,4 litrowego V8 z wyścigowej wersji RS Spyder także jest dyskutowana. Taki silnik aktualnie znajduje się w 918 Spyder i dysponuje 555 końmi mechanicznymi, a w połączeniu z elektrycznym motorem aż 756.

Podobne wiadomości:

McLaren hiperGT - powstaje następca legendy

McLaren hiperGT - powstaje następca legendy

Samochody luksusowe 2016-11-22

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Komentuj:

~vvd 2011-03-25

nie mogę się doczekać, choć na razie jestem bez kasy (jak 90% Polaków).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport