mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Pogromca 458 Italia?

Pogromca 458 Italia?

Porsche ma plan stworzenia supersamochodu z silnikiem umieszczonym pośrodku. Jeśli pomysł zostanie zaakceptowany przez szefw firmy, nowe auto będzie mogło konkurować z Ferrari, McLarenem oraz siostrzanym Lamborghini.

Pogromca 458 Italia?
Samochód nie ma być produkowanym w limitowanej serii ultradrogim wehikułem, tylko seryjnie produkowanym wozem, który pozycjonowany byłby pomiędzy 911 a 918 Spyder. Dyskutowane są zarówno wersje coupe, jak i roadster.

Takie umiejscowienie w portfolio Porsche oznacza, że auto cenowo plasowało się na poziomie Ferrari 458 Italia, McLarena MP4-12C oraz Lambo Gallardo LP560-4. - Planujemy poszerzyć swoją ofertę. Mamy pomysł stworzenia sportowego auta z silnikiem, plasowanym pośrodku nadwozia. Auto mogłoby się znaleźć gdzieś ponad 911 i poniżej 918 Spyder - jakby na potwierdzenie tych słów komentuje Mathius Muller, szed Porsche.

Muller sugeruje, że projekt samochodu już dawno wykroczył poza deski kreślarkie. - Mamy pewne koncepcje nt. stylizacji i ogólnego designu, który w najbliższych miesiącach uformuje się jeszcze bardziej. Ocenimy także stronę finansową całego przedsięwzięcia i wtedy zdecydujemy.

Mówi się, że plan zakłada roczną sprzedaż od 2.500 do 3.000 sztuk nowego modelu, czyli połowa ze sprzedaży 911 Turbo w jej wszelkich wariantach, łącznie z GT2.

Boxster, Cayman oraz 911 korzystają ze stalowych nadwozi, jednak mówi się, że do budowy konkurenta 458 Italia mogą zostać użyte głównie plastiki, wzmocnione włóknem węglowym. Niedawne krótko-seryjne modele, takie jak Carrera GT raz 911 GT2 RS, były budowane z lekkich materiałów, zatem Porsche będzie w stanie przejąć tę technologię do nowego modelu i nieco ją udoskonalić. Alternatywnym planem nigdy nie było jednak zapożyczenie aluminiowego nadwozia od Audi R8, o czym mówiło się wcześniej. Bardziej prawdopodobną opcją byłoby dzielenie niektórych podzespołów z Boxsterem/Caymanem i 911, które mają ponad 60% wspólnych części.

- Całkiem możliwe, że moglibyśmy zaprojektować niemal taki sam przód jak w 911, jednak nie do końca identyczny. Auto mogłyby dzielić takie elementy jak np. oś oraz zawieszenie - powiedział anonimowy pracownik Porsche. - Tył od strony technicznej mógłby mieć więcej z Boxstera i Caymana, z tym że byłby dużo szerszy i ogólnie większy, aby mógł pomieścić osprzęt silnika jak i samą jego tylną część, a dodatkowo skrzynię biegów. Nie chcemy jednak, aby tylna część nadwozia była obszerniejsza niż ta w 911.

Jeśli chodzi o sam silnik, to konkretne plany są już mniej znane. Aby samochód mógł konkurować z takimi przeciwnikami jak 458 Italia, czy MP4-12C, moc będzie musiała oscylować w okolicach 550-600 koni mechanicznych. Opcjami jest 3,8 litrowa szóstka, która w najbardziej odjechanej wersji w 911 GT2 RS osiąga aktualnie moc 623 koni.

Produkcyjna odmiana 3,4 litrowego V8 z wyścigowej wersji RS Spyder także jest dyskutowana. Taki silnik aktualnie znajduje się w 918 Spyder i dysponuje 555 końmi mechanicznymi, a w połączeniu z elektrycznym motorem aż 756.

Podobne wiadomości:

Zakaz rejestracji Porsche Cayenne w Szwajcarii

Zakaz rejestracji Porsche Cayenne w...

Aktualności 2017-08-22

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

~vvd 2011-03-25

nie mogę się doczekać, choć na razie jestem bez kasy (jak 90% Polaków).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech