mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Polski "Reventon"

Polski "Reventon"

Przez ostatnie lata nie można było powiedzieć, że polska myśl motoryzacyjna działa prężnie. Tym bardziej w temacie samochodów o sportowych osiągach. Jednak niebawem do grona producentów luksusowych supersamochodów dla posiadaczy zasobnych portfeli dołączyć może firma Veno Automotive S.A., która zamierza stworzyć model na miarę Lamborghini czy Ferrari.

Polski

Z zewnątrz samochód, a przynajmniej jego pierwsze wizualizacje, robią ogromne wrażenie. Nie da się jednak ukryć, że projektanci wzorowali się na najnowszym dziecku włoskiej stajni spod znaku wściekłego byka – Lamborghini Reventon. Nadwozie zostało zbudowane z dynamicznych i bardzo agresywnych linii. Z przodu umiejscowiono dwa wloty powietrza, które będą skutecznie chłodzić ceramiczne hamulce. Z boku widać, że proporcje auta są asymetryczne. To wszystko przez ogromny silnik montowany centralnie, dominujący nad całą konstrukcją. Jednostkę napędową będzie można oglądać z zewnątrz, ponieważ do klapy silnika dołożono specjalne okno wykonane z poliwęglanu otoczonego karbonem. Patrząc na tył nasuwa nam się jedno skojarzenie - samolot stealth albo odrzutowiec. Wrażenie robią nietypowe obudowy tłumików.

Konstruktorzy przy budowie postanowili wykorzystywać najnowsze rozwiązania z zakresu techniki. Tylne lampy będą w całości wykonane w technologii LED, natomiast przednie będą połączeniem lamp biskenonowych oraz diodowych do jazdy dziennej i kierunkowskazów. W tańszej wersji karoseria będzie w całości wykonana w włókna szklanego, natomiast najdroższa wersja będzie zbudowana z carbonu.

Dzieło Veno Automotive będzie dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych: jako roadster oraz coupe. Żeby do niego wsiąść trzeba będzie się mocno nachylić bowiem jego wysokość wynosi jedynie 113 cm , jednak jego szerokość to aż 206 cm. Te gabaryty z pewnością zapewnią komfort w środku, ale nie ułatwią manewrowania samochodem. Dlatego też seryjnie znajdzie się tam kamera cofania.

Pomimo że będzie to sportowy samochód, we wnętrzu nie znajdziemy kokpitu z wtryskarki, zbudowanego z trzeszczących plastików. Zamiast tego będziemy mogli wybierać spośród skór najwyższych jakości, aluminium czy carbonu. W zestawie będzie dostępny multimedialny zestaw audio, pełna elektryka oraz klimatyzacja automatyczna. Na liście wyposażenia będą dostępne takie gadżety jak kamera termowizyjna, drzwi unoszone do góry, komputer pokładowy z łączem internetowym, łopatki do zmian biegów przy kierownicy czy ceramiczne hamulce. Kierowca i pasażer będą siedzieć w wygodnych wyprofilowanych fotelach przypięci czteropunktowymi pasami.

W obecnym stadium rozwojowym samochód wyposażono w silnik pochodzący z Audi RS6. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 4,2 litra będzie dysponować mocą rzędu 350 koni mechanicznych oraz momentem 430Nm. W drugiej opcji dostępny jest silnik o tej samej pojemności, ale większej mocy i momencie obrotowym 560Nm. Przyrost mocy osiągnięto dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek o poprawionym działaniu. W jednostce przebudowano także kanały ssące i wydechowe oraz zmieniono oprogramowanie komputera. Dostępna będzie także najmocniejsza wersja silnika o mocy 700KM oraz momencie 810Nm. Tutaj zmiany poszły nieco dalej, ale zapewnią one maksymalne doznania z jazdy.

Inżynierowie Veno Automotive pracują nad tym by w bliskiej przyszłości udało się zaadaptować gamę silników z najnowszej Corvette C6. Wtedy to gama jednostek pod względem mocy rozwinie się do przedziały 430KM - 1.100KM. Jednostki o najpotężniejszych parametrach będą współpracować z przekładniami pochodzącymi z modeli takich jak Pagani Zonda czy Koeniggsegg. Auto ze względu na swoje osiągi i tylny napęd jest sprzedawane tylko i wyłącznie ze sportowym pakietem, który obejmuje m.in. 2 dniowy pobyt w profesjonalnej szkole nauki jazdy gdzie zawodowi instruktorzy uczą jak zapanować nad bolidem o mocy kilkuset KM.

Obecnie firma Veno Automotive S.A. jest w stanie produkować rocznie 10-12 egzemplarzy takich samochodów. Są one przygotowywane według indywidualnej specyfikacji sporządzonej przez klienta. Przed zakupem klient może obejrzeć na ekranie efekt, jaki powstanie z wybranych przez siebie kolorów i materiałów. Dzięki mnogości opcji nasze auto może być jedyne w swoim rodzaju.

Aby się nim cieszyć, wystarczy wpłacić "jedyne" kilkaset tysięcy zł. Za wersje z nadwoziem z włókien węglowych trzeba będzie dopłacić ponad sto tysięcy tys. zł.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Lamborghini Wszystko o Ferrari
Tematy w artykule: Ferrari Lamborghini

Podobne wiadomości:

Skoda liderem rynku

Skoda liderem rynku

Aktualności 2005-03-14

Peugeot 308: Kompaktowy lew

Peugeot 308: Kompaktowy lew

Testy samochodów 2009-04-15

Jego poprzednik pomimo problemów z niezawodnością był jednym z najbardziej udanych aut kompaktowych ostatnich lat, pochodzących z Francji. Peugeot 308 ma za zadanie zatrzeć przykre wspomnienia po swoim starszym bracie. Jest ładniejszy, lepiej wykończony i pod względem właściwości jezdnych nawiązuje do czołówki segmentu C. Czy swoim stylem jest w stanie przekonać polskich klientów?

Komentuj:

~B3 2008-07-13

A może jakieś informacje odnośnie producenta tego super-samochodu? Aha, fragment "jego wysokość wynosi jedynie 113 cm szerokości, jednak jego szerokość to aż 206 cm" do poprawy ;)

~wert 2008-07-11

wreszcie ! tego mi brakowało. powodzenia

~benior 2008-07-10

zanim bedzie mnie stac na to auto to moze zdarz juz wybudowac autostrady :D

~Ddriver 2008-07-09

Gdyby to był 1 kwietnia, to bym się tylko uśmiechnął. Ten samochód zapowiada się rewelacyjnie, oczywiście dla nielicznych, bo reszta może będzie miała szczęście zobaczyć go na drodze. Kto by pomyślał, że takie cudo można zrobić w Polsce? Super.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport