mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Polski bolid w Le Mans

Polski bolid w Le Mans

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o pierwszym supersamochodzie produkcji Veno Automotive. Auto zostało okrzyknięte polskim Lamborghini Reventon i wzbudziło wiele skrajnych emocji, ale nigdy nie ujrzało światła dziennego. Wobec czego wiele osób uznało informację za przedwczesny primaaprilisowy żart. Pod szyldem nowej spółki polski supersamochód zamierza wkroczyć w elitarny świat sportów motorowych.

Polski bolid w Le Mans

Narzędziem do spełnienia tych ambicji będzie AutoGroup S.A. Grupa z 75 procentowym udziałem polskiego kapitału (Blumerang S.A oraz Veno S.A - po 37,5 procent) i w 25 procentach brytyjskiego (Terry’ego Pudwell, Prezes Zarządu Stealth Cars Ltd.) po wielomiesięcznych pertraktacjach została jedynym właścicielem ikony brytyjskiej technologii znanej z torów wyścigowych - marki Stealth. Firma ta od 1999 roku zajmuje się produkcją samochodów sportowych, przygotowywanych pod indywidualne zamówienia. Jej największą bronią jest model Stealth B6, który od wielu lat z sukcesami bierze udział w rozgrywkach z serii GT Race.

Sportowy bolid Stealth B6 Sport jest zbudowany z ultralekkich materiałów kompozytowych. Jest on napędzany przez widlastą "ósemkę" o pojemności 6,1 litra. Moc maksymalna jaką jest w stanie rozwinąć ten silnik to 630 koni mechanicznych, natomiast moment obrotowy to 693 Nm (przy 5.000 obr./min). Czas sprintu do 200 km/h trwa w nim zaledwie 8,4 sekundy, natomiast prędkościomierz zatrzymuje się na 320km/h.

Na bazie samochodu, którym ścigają się obecnie cztery zespoły powstanie jego kolejna odsłona, która zadebiutuje na najbardziej prestiżowych i najdłuższych wyścigach, które są niezłym sprawdzianem dla wielu producentów aut sportowych. Stealth B7 LM być może już niebawem zadebiutuje w takich wydarzeniach jak 24h Le Mans lub Dubaj 24.

Bez wątpienia firma ta posiada bardzo bogate doświadczenie poparte setkami badań technicznych oaz prób jakościowych. Produkowane samochody otrzymały w efekcie homologacje dopuszczające je do uczestnictwa w imprezach sportowych. Ta perspektywa ma zostać wykorzystana do tego aby dokończyć projekt prowadzony przez Veno Automotive, o którym mieliśmy okazję pisać już kilka miesięcy temu.

Spółka AutoGroup S.A jest nastawiona na poszukiwanie okazji do przejęć oraz inwestycje na płaszczyźnie międzynarodowej. Jej działania są ukierunkowane przede wszystkim na Europę i Stany Zjednoczone, ale także na Azję. Potwierdzeniem tych ambicji jest udział AutoGroup w przetargu na kupno części przedsiębiorstwa Chrysler, która zajmuje się produkcją legendarnego Dodge`a Vipera. Polska spółka ma bardzo duże szanse by przejąć tą działkę amerykańskiej legendy motoryzacji, która przez specjalistów jest nadal uważana za rentowną część koncernu Chrysler. Zakup tej działki upadającego giganta może kosztować 10 milionów dolarów.

Jak poinformował niedawno prezes AutoGroup Tomasz Tyliński, spółka być może już w 2010 roku zadebiutuje na GPW oraz AIM w Londynie. Wejście na giełdę będzie się wiązać z emisją nowych akcji.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Dodge Viper Wszystko o Dodge
Tematy w artykule: Dodge Dodge Viper

Podobne wiadomości:

Dodge Viper zniknie z rynku

Dodge Viper zniknie z rynku

Samochody luksusowe 2015-10-14

FCA wzywa do serwisu 1,3 mln samochodów

FCA wzywa do serwisu 1,3 mln samochodów

Aktualności 2017-07-18

Komentuj:

~motofan 2010-01-14

O jasny gwint przegapiłem niusa. Fajne to autko od Veno tylko za szybko jeździ i nikt go jeszcze nie zdążył zobaczyć. Niech Veno da znać, kiedy można zobaczyć toto jak stoi gdzieś.

~wld 2009-06-18

barwo :) moze w koncu ujrze polski samochod sportowy. trzymam kciuki

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?