mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Przedstawiamy Mercedesa SL 63 AMG

Przedstawiamy Mercedesa SL 63 AMG

Maksymalna moc 564 KM to liczba, która wielu przyprawi o zawrót głowy. Oto do walki na torze i ulicach staje nowy Mercedes SL 63 AMG.

Przedstawiamy Mercedesa SL 63 AMG
Nowa generacja Roadstera od AMG będzie po raz pierwszy dostępna w dwóch wersjach. Podstawowa wyposażona w silnik 5.5-litra V8 dostarcza 537 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Jednak jeśli skorzystamy z pakietu AMG Performance to moc wzrasta do 564 KM, a moment do 900 Nm. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 4.2 sekundy. Prędkość maksymalna w standardzie ograniczona jest do 250 km/h, ale w pakiecie AMG Performance ograniczenie może zostać przesunięte do 300 km/h. Przy takich parametrach średnie zużycie paliwa wynosi 9.9l/100 km i jest wartością o 30% lepszą niż w poprzedniku.

Silnik pracujący pod maską o fabrycznym oznaczeniu M157 został wyposażony w bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, aluminiową skrzynię korbową, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder, system zarządzania alternatorem oraz funkcję ECO start/stop. Za odpowiedni dźwięk silnika odpowiada układ wydechowy z podwójnym końcówkami wydechu stworzony przez AMG. Silnik jest sprzężony z przekładnią 7-biegową AMG SPEEDSHIFT MCT, która może pracować w jednym z czterech trybów: "C"(Controlled Efficiency), "S"(Sport), "S"(Sport plus) oraz "M"(Manual).

Nowy SL 63 AMG jest o 125 kg lżejszy od poprzednika głównie dzięki zastosowaniu lekkiej konstrukcji nadwozia wykonanej z aluminium. Auto waży 1845 kg. Aluminium zostało wykorzystane również przy konstrukcji zawieszenia. SL 63 AMG został wyposażony w zmodernizowaną wersję Active Body Control. Dzięki naciśnięciu jednego przycisku możemy decydować czy zawieszenie ma pracować w trybie "Sport" i ma dochodzić do jak najmniejszych przechyłów nadwozia. W trybie "Control" podróż na długich trasach ma być bardzo przyjemna i nie męcząca.

Auto porusza się na 19 calowych kołach zarówno z przodu i z tyłu, ale można wyposażyć je w felgi 20-calowe. Tuż za felgami znajdą się potężne tarcze wykonane z kompozytów o średnicy 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu. Przednie tarcze wyposażone są w sześciotłoczkowe zaciski, zaś tylne w jednotłoczkowe.

Stylistyka tego modelu sprawia, że na pewno nie pomylisz go ze cywilną wersją SL. Z tyłu znajdziemy spojler oraz dyfuzor z podwójnym końcówkami wydechu. Przód to charakterystyczne wloty powietrza oraz oświetlenie LED w zderzaku. Na pokładzie znajdziemy m.in. w system ogrzewania karku AIRSCARF, pakiet AMG Performance oraz nagłośnienie harman/kardon® Logic 7®.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~Andrew 2012-03-09

W segmencie marek premium, SL to ikona. Nie ma drugiego takiego roadstera. R8 i 911 to już inny charakter. Auto jest niesamowite, ale kogo stać w Polsce na wersję AMG?

~pawian 2012-02-23

"564 KM to liczba, która wielu przyprawi o zawrót głowy" serio ? mnie o ból głowy przyprawia podstawowa cena Smarta

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport