mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Przedstawiamy Mercedesa SL 63 AMG

Przedstawiamy Mercedesa SL 63 AMG

Maksymalna moc 564 KM to liczba, która wielu przyprawi o zawrót głowy. Oto do walki na torze i ulicach staje nowy Mercedes SL 63 AMG.

Przedstawiamy Mercedesa SL 63 AMG
Nowa generacja Roadstera od AMG będzie po raz pierwszy dostępna w dwóch wersjach. Podstawowa wyposażona w silnik 5.5-litra V8 dostarcza 537 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Jednak jeśli skorzystamy z pakietu AMG Performance to moc wzrasta do 564 KM, a moment do 900 Nm. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 4.2 sekundy. Prędkość maksymalna w standardzie ograniczona jest do 250 km/h, ale w pakiecie AMG Performance ograniczenie może zostać przesunięte do 300 km/h. Przy takich parametrach średnie zużycie paliwa wynosi 9.9l/100 km i jest wartością o 30% lepszą niż w poprzedniku.

Silnik pracujący pod maską o fabrycznym oznaczeniu M157 został wyposażony w bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, aluminiową skrzynię korbową, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder, system zarządzania alternatorem oraz funkcję ECO start/stop. Za odpowiedni dźwięk silnika odpowiada układ wydechowy z podwójnym końcówkami wydechu stworzony przez AMG. Silnik jest sprzężony z przekładnią 7-biegową AMG SPEEDSHIFT MCT, która może pracować w jednym z czterech trybów: "C"(Controlled Efficiency), "S"(Sport), "S"(Sport plus) oraz "M"(Manual).

Nowy SL 63 AMG jest o 125 kg lżejszy od poprzednika głównie dzięki zastosowaniu lekkiej konstrukcji nadwozia wykonanej z aluminium. Auto waży 1845 kg. Aluminium zostało wykorzystane również przy konstrukcji zawieszenia. SL 63 AMG został wyposażony w zmodernizowaną wersję Active Body Control. Dzięki naciśnięciu jednego przycisku możemy decydować czy zawieszenie ma pracować w trybie "Sport" i ma dochodzić do jak najmniejszych przechyłów nadwozia. W trybie "Control" podróż na długich trasach ma być bardzo przyjemna i nie męcząca.

Auto porusza się na 19 calowych kołach zarówno z przodu i z tyłu, ale można wyposażyć je w felgi 20-calowe. Tuż za felgami znajdą się potężne tarcze wykonane z kompozytów o średnicy 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu. Przednie tarcze wyposażone są w sześciotłoczkowe zaciski, zaś tylne w jednotłoczkowe.

Stylistyka tego modelu sprawia, że na pewno nie pomylisz go ze cywilną wersją SL. Z tyłu znajdziemy spojler oraz dyfuzor z podwójnym końcówkami wydechu. Przód to charakterystyczne wloty powietrza oraz oświetlenie LED w zderzaku. Na pokładzie znajdziemy m.in. w system ogrzewania karku AIRSCARF, pakiet AMG Performance oraz nagłośnienie harman/kardon® Logic 7®.

Podobne wiadomości:

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Ciężarówki i Autobusy 2017-08-16

Mercedes wycofuje ze sprzedaży elektryczny model

Mercedes wycofuje ze sprzedaży elektryczny...

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

~Andrew 2012-03-09

W segmencie marek premium, SL to ikona. Nie ma drugiego takiego roadstera. R8 i 911 to już inny charakter. Auto jest niesamowite, ale kogo stać w Polsce na wersję AMG?

~pawian 2012-02-23

"564 KM to liczba, która wielu przyprawi o zawrót głowy" serio ? mnie o ból głowy przyprawia podstawowa cena Smarta

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech