mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Ruszyła produkcja Cayenne z dieslem

Ruszyła produkcja Cayenne z dieslem

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, kilka dni temu ruszyła historyczna produkcja pierwszego samochodu marki Porsche zasilanego silnikiem Diesla. Pod maską niemieckiego SUVa znajdzie się jednostka V6 stworzona przez Audi.

Ruszyła produkcja Cayenne z dieslem

Jednostka o mocy 240 koni mechanicznych pochodząca z grupy Volkswagena będzie najbardziej ekologiczną spośród całej stawki dostępnej w gamie Cayenne. Pomimo tego emisja CO2 i tak jest dość wysoka - wynosi 244g/100km. Jednak jest ona mniejsza niż w przypadku Land Rovera LC4 z 3-litrowym dieslem oraz Mercedesa ML320. Średnie spalanie Cayenne wyposażonego w nowy silnik wynosi 9,3 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Mniej od niego spalać będzie wersja hybrydowa tego modelu, która ma powstać w najbliższym czasie.

Pomimo pozornie niezbyt dużej mocy silnika, dysponuje on potężnym momentem wynoszącym 550Nm. To w zupełności wystarczy by napędzany dieslem SUV mógł żwawo zbierać się do sprintu. W standardzie auto będzie wyposażone w skrzynię automatyczną Tiptronic S.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 356 430 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jeszcze szybciej i drożej

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series -...

Samochody luksusowe 2017-06-21

Porsche Macan - 51 tys. egzemplarzy do serwisu

Porsche Macan - 51 tys. egzemplarzy do...

Aktualności 2017-05-09

Komentuj:

~aaa 2009-01-05

Jak dla mnie profanacja..... i może nie dla tego, że tam jest to diesel, tylko, że jest to ta jednostka a nie V10 które tam powinno się znaleźć. Bo jaki to ma sens? Ktoś oszczędny, kogo nie stać chce kupić porsche? No bo jak by go było stać to kupił by wersję V10 bo np. lubi charakterystykę diesla i chce mniej płacić za paliwo, ale na V10 go stać. Dla kogo więc ta wersja z ledwie 3 litrowym dieslem? Czy Porsche w ten sposób nie zabija jakiejś dozy elitarności jaka jej pozostała? Ma zamiar konkurować z terenówką VW? Walka bratobójcza? Ale z którą, bo VW mamy przecież z motorkiem V10? Nie rozumiem tego pomysły od strony marketingowej. Od strony użytecznej też za bardzo nie. Pewnie znów przybędzie na ulicach porsche w wersji budżetowej, tyle że to samobój bo firma wcale na tym więcej nie zarobi (zarabiają na jednej carrerze turbo tyle co na 10 boxterach jeśli chodzi o marżę)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Geely kupuje markę Proton
Geely kupuje markę Proton
Samochody marki Proton nie są znane w Europie, czego nie można powiedzieć o rynku azjatyckim. Dlatego nie powinien dziwić ruch chińskiego koncernu Gelly, który wszedł w posiadanie marki o sporym potencjale.