mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > S-klasa najpopularniejszym autem luksusowym

S-klasa najpopularniejszym autem luksusowym

Luksusowy model Mercedesa, z liczbą ponad 2,7 mln sprzedanych egzemplarzy od debiutu rynkowego w 1965 r., jest najbardziej popularnym autem w tej kategorii samochodów.

S-klasa najpopularniejszym autem luksusowym

Można powiedzieć, iż S-klasa zdominowała rynek aut luksusowych i to na całym świecie. Obecnie posiada ok. 36% udziału w tym segmencie rynku pozostawiając konkurencję daleko w tyle. Najnowsza wersja S-klasy, dostępna w sprzedaży już od sześciu lat, pozostaje na czele najlepiej sprzedających się aut luksusowych na największych rynkach, w Europie Zach., Stanach Zjednoczonych i Japonii. Dominująca pozycja została jeszcze bardziej wzmocniona przez dołączenie do oferty 12-cylindrowego silnika.

Z całkowitej liczby sprzedanych egzemplarzy modelu Klasy S prawie 2,6 mln stanowiły sedany, a 160 tys. wersje coupe. Najnowsza wersja tego modelu, która pojawiła się na rynku na jesieni 1998 r., już powoli "dobija" do liczby 500 tys. sprzedanych egzemplarzy. S-klasa może poszczycić się także wysokim poziomem lojalności wśród swoich klientów (84% w Japonii, 73% w Europie Zach. i 66% w USA).

Mercedes Klasa S to nie tylko piękny wygląd, komfort podróżowania, to także nowości technologiczne. Jako jeden z pierwszych modeli wprowadził w ofercie system ABS już w 1978 r., zaś w 1981 r. pojawiły się poduszki powietrzne i pasy z napinaczami. Najnowsza generacja również posiada ok. 30 nowych rozwiązań technologicznych, w tym m.in. system Pre-Safe, który rozpoznaje potencjalne zagrożenie i aktywuje odpowiednio wcześnie środki zapobiegawcze.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.