mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Super-samochody, które zawiodły

Super-samochody, które zawiodły

Któż nie kocha super-sportowych, piekielnie drogich samochodów. Większość z sympatyków motoryzacji potrafi bez dłuższego namysłu wymienić topowych reprezentantów tej grupy aut. Jest jednak kilka modeli, które mimo dużych aspiracji i wróżenia im dużego sukcesu nigdy nie dostąpiły zaszczytu bycia "supercarem". Dziennikarze portalu msn.com przygotowali ranking 10 aut, które w ich opinii okazały się zupełnymi niewypałami...

Super-samochody, które zawiodły

Na czele stawki został sklasyfikowany Jaguar XJ220. „Wielki kot” – jak został nazwany ten model został wprowadzony do sprzedaży w 1989 roku, jednak mimo dwunastocylindrowej jednostki nie zaskarbił sobie przychylności klientów. Jednym z posiadaczy XJ220 był Mike Tyson.

Kolejny w zestawie 10 aut, które zawiodły znalazł się model Bugatti EB110. Temu samochodowi nie pomogła nawet światowa renoma jego designera, Marcello Gandiniego, który zaprojektował takie legendy jak Lamborghini Countach i Lancię Stratos.

Zakładanej popularności nie osiągnęło również BMW Z8 – drugoplanowy bohater z serii filmów o Jamesie Bondzie – „Jutro nie umiera nigdy”. Co przesądziło o losie tego modelu, tak naprawdę nie wie nikt, być może niska cena, która wynosiła 80 tys. funtów i miała się nijak do kwot za inne ultra-sportowe wozy.

Na liście msn.com miejsce zagrzało także Ferrari Testarossa. W 1980 roku, w momencie swojego debiutu włoski sportowiec z Maranello dysponował mocą 400 koni mechanicznych.

Pierwszą piątkę zamyka brytyjski model MG X-Power SV. Samochód został opracowany zanim jeszcze marka została przejęta przez BMW w 2000 roku za symboliczne 10 funtów. Napęd na tylną oś i 4.6-litrowy motor Forda nie przekonały potencjalnych kupców.

Kolejne pozycje zajęły samochody mniej i bardziej znane motoryzacyjnej publice. Wśród nich: Ford GT (następca osławionego GT40), De Lorean DMC12, Facel Vega, De Tomaso Pantera i Aston Martin Lagonda.

Czytaj także:

Najdroższe samochody świata 2006-03-24

Komentuj:

~Krzysiek 2007-03-30

Wszystkie wyżej wymienione samochody są kultem motoryzacji,rzadkością oraz czymś naprawde niebanalnym.Równie dobry samochód to także Lotus Esprit...

~cyb 2007-03-26

Ano V6, ale 540 km. i 207 mil/h (330 km/h). To byla niezla bryka swoja droga. I Testarossa tutaj, i GT? Kto ta liste ukladal? Na szczescie wszystkie te "niewypaly" juz dzisiaj sa pojazdami kolekcjonerskimi. A np. GT jest juz w salonie zazwyczaj i 1/3 ceny drozsze niz oficjalnie. W localnym salonie Forda stoja 2 (juz kupione oczywiscie) - zolty i czerwony. Miodzio.

~PB 2007-03-26

Czym kierowali się autorzy tej listy? Jakie kryteria zastosowali? Bo obok rzeczywistych niewypałów, są na niej pojazdy, które jak na tą klasę aut odniosły sukces rynkowy. I na koniec - od kiedy Jaguar XJ220 ma silnik V12? Zdaje się że miał mieć taki silnik w projekcie, ale Jag'a nigdy nie było na to stać i samochód musiał się zadowolić V6 twin-turbo.

~bugatti26 2007-03-25

To już jest kultowe auto

~szymek 2007-03-23

osobiscie uwazam ze Ferrari Testarossa to najladniejsze ferrari jakie zostalo wyprodukowane. a czym mniej ich sprzedano tym lepiej! za kilkanascie lat to bedzie kultowe auto!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autosan chce sprzedawać gaz
Autosan chce sprzedawać gaz
Władze spółki Autosan szukają sposobów na zwiększenie przychodów i atrakcyjności oferty. Polski producent autobusów poinformował o zawarciu porozumienia z największym dostawcą gazu w Polsce – grupą PGNiG.