mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Super-samochody, które zawiodły

Super-samochody, które zawiodły

Któż nie kocha super-sportowych, piekielnie drogich samochodów. Większość z sympatyków motoryzacji potrafi bez dłuższego namysłu wymienić topowych reprezentantów tej grupy aut. Jest jednak kilka modeli, które mimo dużych aspiracji i wróżenia im dużego sukcesu nigdy nie dostąpiły zaszczytu bycia "supercarem". Dziennikarze portalu msn.com przygotowali ranking 10 aut, które w ich opinii okazały się zupełnymi niewypałami...

Super-samochody, które zawiodły

Na czele stawki został sklasyfikowany Jaguar XJ220. „Wielki kot” – jak został nazwany ten model został wprowadzony do sprzedaży w 1989 roku, jednak mimo dwunastocylindrowej jednostki nie zaskarbił sobie przychylności klientów. Jednym z posiadaczy XJ220 był Mike Tyson.

Kolejny w zestawie 10 aut, które zawiodły znalazł się model Bugatti EB110. Temu samochodowi nie pomogła nawet światowa renoma jego designera, Marcello Gandiniego, który zaprojektował takie legendy jak Lamborghini Countach i Lancię Stratos.

Zakładanej popularności nie osiągnęło również BMW Z8 – drugoplanowy bohater z serii filmów o Jamesie Bondzie – „Jutro nie umiera nigdy”. Co przesądziło o losie tego modelu, tak naprawdę nie wie nikt, być może niska cena, która wynosiła 80 tys. funtów i miała się nijak do kwot za inne ultra-sportowe wozy.

Na liście msn.com miejsce zagrzało także Ferrari Testarossa. W 1980 roku, w momencie swojego debiutu włoski sportowiec z Maranello dysponował mocą 400 koni mechanicznych.

Pierwszą piątkę zamyka brytyjski model MG X-Power SV. Samochód został opracowany zanim jeszcze marka została przejęta przez BMW w 2000 roku za symboliczne 10 funtów. Napęd na tylną oś i 4.6-litrowy motor Forda nie przekonały potencjalnych kupców.

Kolejne pozycje zajęły samochody mniej i bardziej znane motoryzacyjnej publice. Wśród nich: Ford GT (następca osławionego GT40), De Lorean DMC12, Facel Vega, De Tomaso Pantera i Aston Martin Lagonda.

Czytaj także:

Najdroższe samochody świata 2006-03-24

Komentuj:

~Krzysiek 2007-03-30

Wszystkie wyżej wymienione samochody są kultem motoryzacji,rzadkością oraz czymś naprawde niebanalnym.Równie dobry samochód to także Lotus Esprit...

~cyb 2007-03-26

Ano V6, ale 540 km. i 207 mil/h (330 km/h). To byla niezla bryka swoja droga. I Testarossa tutaj, i GT? Kto ta liste ukladal? Na szczescie wszystkie te "niewypaly" juz dzisiaj sa pojazdami kolekcjonerskimi. A np. GT jest juz w salonie zazwyczaj i 1/3 ceny drozsze niz oficjalnie. W localnym salonie Forda stoja 2 (juz kupione oczywiscie) - zolty i czerwony. Miodzio.

~PB 2007-03-26

Czym kierowali się autorzy tej listy? Jakie kryteria zastosowali? Bo obok rzeczywistych niewypałów, są na niej pojazdy, które jak na tą klasę aut odniosły sukces rynkowy. I na koniec - od kiedy Jaguar XJ220 ma silnik V12? Zdaje się że miał mieć taki silnik w projekcie, ale Jag'a nigdy nie było na to stać i samochód musiał się zadowolić V6 twin-turbo.

~bugatti26 2007-03-25

To już jest kultowe auto

~szymek 2007-03-23

osobiscie uwazam ze Ferrari Testarossa to najladniejsze ferrari jakie zostalo wyprodukowane. a czym mniej ich sprzedano tym lepiej! za kilkanascie lat to bedzie kultowe auto!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport