mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Superauta - nadchodzą ciche i autonomiczne

Superauta - nadchodzą ciche i autonomiczne

Supersamochody, samochody marzeń, które na plakatach często zdobią pokoje młodych fanów motoryzacji oraz greże ich ojców. Czy nadchodzi przełom w segmencie aut sportowych, zmieniający ich obraz i nasze postrzeganie?

Superauta - nadchodzą ciche i autonomiczne
Kiedy większość z nas w redakcji nie myślała jeszcze o pracy w mediach, w czasach, gdy długie godziny spędzaliśmy na zabawie i wymianie obrazków z gum "Turbo", to superauta charakteryzowały takie modele jak Ferrari F40. Tamte czasy odznaczały się pogonią za prędkością maksymalną i surowością konstrukcji. Dziś wszystko się zmienia bardzo szybko. Czy dożyjemy czasów, gdy supersamochody będą miały więcej wspólnego z ekologią, multimediami, niż emocjami i głośnym rykiem silnika?

Bardzo bogaci klienci, którzy kupują superauta oczekują coraz więcej od tych samochodów. Jasne, są wśród nich osoby nadal ceniące moc, dźwięk silnika, osiągi na torze, ale nie każdemu dziś to wystarcza.  Dowodem tego są najnowsze samochody super sportowe, jak np. Bugatti Chiron czy McLaren P1. Chodzi o nowoczesne rzowiązania techniczne, których jest coraz więcej w "samochodach z plakatu".

Nowe technologie to jedno ale takie modele jak wspomniany McLaren P1, Porsche 918 Spyder czy Ferrari LaFerrari są dowodem na to, że już dziś super auta to hybrydy. Układ napędowy z silnikiem elektrycznym będzie szerzej stosowany w supersamochodach. A McLaren deklaruje, że do 2022 roku połowa samochodów w gamie będzie oferowano jako hybrydy. Producent samochodów z Woking zamierza zainwestować miliard funtów w 15 nowych modeli, co ma przyczynić się do zwiększenia zysków firmy w przyszłości. Co ciekawe firma już pracuje nad elektrycznym konceptem, który ma zastąpić model P1. Porsche z kolei szykuje drogową wersję studyjnego Mission E.

Systemy autonomiczne
"Nie sprzeciwiam się temu, by na autostradzie mieć możliwość korzystania z autopilota" - to słowa Christiana von Koenigsegga, założyciela szwedzkiej marki, która wprowadziła na rynek hiperhybrydę, model Regera. To pokazuje, że rozwijające się systemy autonomicznej jazdy prędzej, czy później trafią również do najbardziej topowych i szybkich aut.

Producenci superaut będą zaszczepiać nowe rozwiązania techniczne do swoich produktów głównie po to, by te stawały się coraz bardziej atrakcyjne. I tu dobitnie pasuje to, co w jednym z ostatnich wywiadów powiedział prezes McLaren Automotive, Mike Flewitt - "Nie produkujemy środków transportu, a rozrywkę". Dziś samochody produkowane masowo to wyścig producentów w kategorii "kto lepiej połączy smartfon z samochodem". Według raportu McKinsey & Co. aż 37% badanych jest w stanie wybrać inny model, jeśli jego producent oferuje łączność z urządzeniami mobilnymi. W badaniu z przed roku tylko 20% wyrażało taką chęć. To też daje pewien obraz.

Jesteśmy świadkami przełomowego okresu, bo na rynku wciąż są takie samochody jak Ferrari F12, z wolnossącym silnikiem, który zachwyca swoim dźwiękiem, ale kolejne lata i nowe restrykcyjne normy spalania ograniczą producentów do tego stopnia, że nawet zatwardziali konserwatyści będą szukali nowych rozwiązań. Sukcesy takich modeli, jak LaFerrari, czy 918 Spyder pokazują, że nikt nie będzie narzekał, że napęd hybrydowy to zabójstwo dla prawdziwych samochodów. Nasze wnuki będą miały inne powody, do tego by wieszać plakaty z super autami nad łóżkiem. I to na pewno nie będzie dźwięk silnika.

Podobne wiadomości:

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Ferrari pracuje nad nowym flagowcem

Ferrari pracuje nad nowym flagowcem

Samochody luksusowe 2016-08-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport