mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Targa na cztery koła

Targa na cztery koła

Porsche 911 Targa w nowej odsłonie dostępne będzie w wersji wyposażonej w stały napęd na cztery koła. Tak samo jak niegdyś model 996, wyposażony został także w szklany dach oraz otwieraną tylną szybę.

Targa na cztery koła

Pierwszą wyróżniająca cechą modelu Targa 4 oraz 4S będzie szklane pokrycie dachu zharmonizowane ze sportową linią coupe dodającą mu charakteru. Połyskujące, anodyzowane aluminiowe pasy biegnące wraz z długością ramy dachu nadawać będą elegancji. Opisywany dach pozwala na dobre oświetlenie wnętrza samochodu. Może on być otwierany w przeciągu siedmiu sekund na długość pół metra, bez względu prędkość samochodu, gdyż odpowiadają za to dwa silniczki elektryczne. Po otwarciu dachu odsłania się przestrzeń o wielkości 0,45 metra kwadratowego. Szklany panel zbudowany jest z dwuwarstwowego, przyciemnionego szkła, ważącego dwa kilogramy mniej niż u poprzednika. Przy bardzo wysokich prędkościach szum wiatru jest na bardzo niskim poziomie, dzięki zastosowaniu nowego systemu uszczelek. Deflektor wiatru zapobiega zawirowaniom wewnątrz samochodu, pozwalając na jazdę z otwartym dachem nawet jeśli temperatura na zewnątrz jest niska. Przy zamkniętym dachu będzie można włączyć półprzezroczystą zasłonę, która chroni przed słońcem w bardzo upalne dni. Wszystkimi elementami można sterować za pomocą przełącznika umieszczonego niedaleko lewarka hamulca ręcznego.

Z tyłu samochodu za pomocą gazowych podnośników otwierana jest tylna szyba pozwalająca na łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej oferującej 230 litrów przy złożonych siedzeniach. Można nią operować również za pomocą przełącznika na kokpicie oraz specjalnego przycisku na pilocie dołączonym do klucza.

Nowa Targa 4 zasilana jest sześciocylindrową jednostką o pojemności 3,6 litra umieszczoną horyzontalnie. Szczytowa moc tego silnika wynosi 325 koni mechanicznych, a przyspieszenie od 0-100 km/h trwa zaledwie 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 280 km/h. Dla ambitnych dostępny będzie mocniejszy wariant 4S, którego silnik potrafi rozwinąć moc 355 koni mechanicznych. Do 'setki' przyspiesza o pół sekundy szybciej niż słabsza wersja, a jego prędkość maksymalna jest o 20 km/h większa. Z silnikiem połączono sześciostopniową skrzynię manualną oferująca krótkie oraz precyzyjne przełożenia. Za dopłatą dostępna będzie pięciostopniowa skrzynia Tiptronic S.

W wyposażeniu standardowym znajdzie się system VTS (Vehicle Tracking System). Otrzymał on wyróżnienie w rankingu Thatcham. W skład tego urządzenia wchodzi karta, która powinna znajdować się w samochodzie, gdy jest w ruchu. Jeżeli samochód przemieszcza się, bądź też przesuwany lub podnoszony bez niej, natychmiastowo włącza się system namierzania wyposażony w technologię GPS pozwalającą na zlokalizowanie samochodu niemalże w każdym miejscu.

Planowany debiut modelu w salonach samochodowych nastąpi 18 listopada. Ceny na rynku brytyjskim w przeliczeniu zaczynać się będą od 394 tysięcy złotych dla wersji Targa 4. Za mocniejszą wersję S trzeba będzie zapłacić przynajmniej 430 tysięcy złotych.

Czytaj także:

Cayman w wersji GT (2006-07-05)

Porsche 9ff CR42 (2006-06-13)

Szklana 911-stka (2006-06-09)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 488 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Aktualności 2017-07-31

Nowe Porsche 911 - z napędem hybrydowym i elektrycznym

Nowe Porsche 911 - z napędem hybrydowym i...

Aktualności 2017-07-12

Komentuj:

~kolekcjoner 2008-01-19

nie zrozumie się co oznacza przyjemnosc prowadzenia gdy sie nie poprowadzi tego auta.

~raiders 2006-07-18

dobre może nawet baedzo dobre ale też mocno przewartościowane za 1/3 ceny wsiadasz do Nisana Z 350 i masz prawie tą samą wrajdę :)

~brutus 2006-07-18

no w koncu wracają do tego co dobre i sprawdzone, kiedyś porsche targa wymiatało niemal wszystkich, ciekawe jak sie bedzie sprawowac nowa targa

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autostrada A2 rusza na wschód
Autostrada A2 rusza na wschód
GDDKiA podpisała umowy na budowę kolejnego odcinka autostrady A2. Tym razem chodzi o 15-kilometrowy fragment z Warszawy do obwodnicy Mińska Mazowieckiego i na węzeł u zbiegu południowej obwodnicy stolicy, trasy A2 i drogi wylotowej na Lublin.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech