mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Tylnonapędowa limuzyna Kii z V8

Tylnonapędowa limuzyna Kii z V8

W dobie, gdy producenci samochodów ograniczają liczbę cylindrów, litraż i moc silników w swoich modelach Kia postanowiła pójść pod prąd i wypuszcza flagową limuzynę z pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 420 koni mechanicznych. Czy Kia K900 będzie w stanie zagrozić luksusowym limuzynom Mercedesa bądź BMW?

Tylnonapędowa limuzyna Kii z V8
Mierząca ponad 5 metrów długości (5.077 mm) Kia K900 osadzona na 19-calowych felgach już od pierwszego spojrzenia sprawia bardzo pozytywne wrażenie, w czym dobitnie pomagają jej 16-diodowe reflektory LED. Nie brak oczywiście charakterystycznej atrapy chłodnicy, a przedni spojler, osłony podsilnikowe i podprogowe mają zoptymalizować właściwości aerodynamiczne auta. W tylnej części nadwozia uwagę przykuwają zaś podwójne, chromowane końcówki układu wydechowego, nawiązujące swym kształtem do tylnych świateł.

Wnętrze Kii K900, zaprezentowanej na wystawie w Los Angeles, to połączenie luksusu i elegancji, które potęgują skórzana tapicerka (czarna lub biała), również obszyta skórą wielofunkcyjna kierownica z funkcją podgrzewania oraz biegnący wzdłuż deski rozdzielczej oraz paneli drzwi ornament z drewna platanowego bądź topolowego. Do wyboru jest fotel kierowcy regulowany w 12 bądź 16 pozycjach, oczywiście podgrzewane i wentylowane.

Równie komfortowe powinno być na tylnej kanapie, która posiada m.in. wielostopniowe podgrzewanie skrajnych siedzeń oraz panel sterowania klimatyzacją i kątem pochylenia oparć. W topowej wersji w standardziej znajdziemy także panoramiczne okno dachowe z elektryczną przesłoną. Wybierając dodatkowo pakiet VIP otrzymamy ponadto wentylację/chłodzenie tylnych siedzeń, regulację podparcia lędźwiowego oraz poprzeczną regulację położenia zagłówków.


W zależności od wybranej wersji w ofercie Kii K900 możemy znaleźć 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, regulowany, kolorowy wyświetlacz HUD, a seryjnie montowany jest układ audio Lexicon HiFi o mocy 900 watów z zestawem 17 głośników. Wszystkie wersje K900 wyposażone są seryjnie w elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika. System bezkluczykowego dostępu typu Smart-Key wita kierowcę rozłożeniem lusterek zewnętrznych oraz aktywacją oświetlenia wokół pojazdu.

O komfort, a przede wszystkim bezpieczną jazdę dbają przednie i tylne czujniki parkowania wraz z kamerą, system detekcji ruchu przecinającego w czasie cofania, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, a także aktywny tempomat, który w niektórych sytuacjach będzie w stanie samodzielnie wyhamować auto.

K900 będzie pierwszą Kią z systemem zaawansowanego zarządzania bezpieczeństwem (AVSM), który integrując działania m.in. układu ESP, pasów bezpieczeństwa i innych systemów będzie ostrzegał o potencjalnych zagrożeniach i aktywował działanie poszczególnych systemów.


Kia K900 będzie oferowana na rynku amerykańskim w dwóch wersjach silnikowych. Topowa będzie miała pod maską 8-cylindrowy, pięciolitrowy silnik Tau DOHC o mocy 420 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem zmiennych faz rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych (Dual CVVT). Jednostka V8 współpracuje z nową ośmiostopniową automatyczną przekładnią, która dysponuje trzema trybami - Eco, Normal i Sport.

Słabszą niedo odmianą będzie silnik Lambda V6 o pojemności 3,8 litra i mocy 311 KM. Podobnie jak silnik V8, jednostka Lambda V6 wyposażona jest w bezpośredni wtrysk benzyny oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT pod kątem optymalizacji zużycia paliwa. Również ten silnik współpracuje z ośmiostopniowym automatem, którego przełożenia zostały jednak dostosowane do charakterystyki słabszego silnika.

Kia nie zdradziła jeszcze osiągów swojej tylnonapędowej limuzyny. Pewne zachowanie na drodze mają zapewnić autu m.in. zaawansowane zawieszenie oraz większa sztywność skrętna.

Kia K900 przeznaczona jest w pierwszej kolejności na północnoamerykański rynek, jednak trafi też i na inne kontynenty. Czy również do Europy? Tego jeszcze nie wiemy.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia targi Los Angeles Kia K900

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport