mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Ultra Luxury Sedan

Ultra Luxury Sedan

General Motors planuje na koniec 2007 roku premierę największego i najbardziej luksusowego Cadillaca ULS.

Ultra Luxury Sedan

Cadillac, jedna z najbardziej ekskluzywnych amerykańskich marek, należąca do koncernu GM, zawsze wywierała spore wrażenie. Dzięki takim modelom w obecnej gamie, jak XLR Roadster, CTS, SRX Crossover czy następca modelu Seville - STS Cadillac może spokojnie ubiegać się o miano luksusowej marki.

Jednak w palecie modeli brakuje tego z najwyższej półki, flagowej limuzyny. Najnowszy Cadillac STS, mający zaledwie 5 m długości i prawie 3 m rozstawu osi, z całą pewnością luki tej wypełnić nie może. Podczas gdy STS bezpośrednio konkuruje o klienta z Mercedesem Klasa E czy BMW seria 5, to brakuje modelu, który mógłby podjąć rękawicę rzuconą przez S-klasę lub serię 7.

Zaprezentowany w styczniu 2003 roku na Detroit Auto Show studyjny model Cadillaca 16 z szesnastocylindrowym silnikiem nie doczekał się seryjnej produkcji. Dopiero teraz wydaje się, że GM doczekał się w końcu godnego przedstawiciela. Mierzący ponad 5 m długości Cadillac ULS (Ultra Luxury Sedan) został stworzony na bazie koncepcyjnego modelu Cien, który powstał z okazji 100-lecia marki. ULS nie będzie miał tak mocnego silnika jak studyjny model Cien (750 KM i 610 Nm), jednak 12-cylindrowy silnik na pewno nie będzie musiał się wstydzić swoich osiągów. Dostępne będą także dwie słabsze wersje V8 o mocy 340 i 400 KM.

Cena 80.000 dolarów, nawet jak na amerykański rynek, jest wysoka i chociażby z tego względu model ten zasługuje w pełni na miano luksusowego.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda po raz kolejny nie pozostawiła szans konkurentom. Cały rynek samochodów nowych zanotował wzrosty, ale czeska marka wyraźnie zwiększyła dystans w stosunku do konkurentów. Skoda była najchętniej wybieraną marką w Polsce wśród klientów indywidualnych i flotowych.