mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Zastanów się zanim zbudujesz replikę

Zastanów się zanim zbudujesz replikę

Podróbki to zmora wielu producentów. Każdy kto latami budował legendę swojej marki widząc podróbkę stara się działać bardzo radykalnie. Rzecz ma się podobnie w motoryzacji jeśli chodzi o repliki. Daimler dał to jasno światu do zrozumienia.

Zastanów się zanim zbudujesz replikę
Na świecie powstaje wiele replik, które cieszą się ogromną popularnością. Producenci nie roszczą sobie prawa do wyłączności danego modelu i dzięki temu powstają repliki takich aut jak AC Cobra. Daimler do sprawy podchodzi jednak inaczej i zdecydowanie, nie tolerując żadnego naruszania jakichkolwiek praw autorskich. Pokazały to ostatnie wydarzenia.

W momencie, w którym replika Mercedesa 300 SL przechodziła odprawę celną została skonfiskowana przez niemieckich urzędników i zniszczona. Takie działania mają pokazać światu, że Daimler będzie chronił swoją tradycję i legendarne modele. Mercedes 300 SL to jeden z najbardziej charakterystycznych aut Mercedesa. Przez kilkadziesiąt lat model ten urósł do miana legendy, a pojedyncze egzemplarze kosztują fortunę.

Gdyby Mercedes podchodził z dużym dystansem do replik swoich samochodów to pasjonaci, których nie stać na oryginalnego 300 SL mogliby cieszyć się z posiadania repliki. Z drugiej jednak strony duszenie w zarodku prób stworzenia replik tego modelu powoduje, że cena oryginalnych egzemplarzy 300 SL wędruje mocno w górę. To jednak jest jedna z cech legendarnych modeli. Również ich cena powoduje, że są unikatowe, pożądane i wyjątkowe.

Mercedes 300 SL w wersji coupe pojawił się w 1954 roku. Cechą charakterystyczną był drzwi otwierane do góry, które przypominały skrzydła mewy. Stąd wziął się przydomek tego modelu - Gullwing. W roku 1957 niemiecki producent zaprezentowała wersję roadster. Obie wersie wyposażone były w silnik rzędowy sześciocylindrowy o pojemności 3.0 litra. Jednostka generowała moc 218 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 275 Nm. Takie parametry pozwalały na sprint do setki w czasie 8.8 sekundy i prędkość maksymalną 217 km/h. Auto odnosiło wiele sukcesów w sporcie motorowym  startując w Le Mans czy Carrera Panamericana. Obecnie duch tego modelu drzemie w sportowym Mercedesie SLS AMG.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport