mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Żwawy SUV od Brabusa

Żwawy SUV od Brabusa

Niemiecka firma specjalizująca się w produkcji wydajnościowych pakietów dla seryjnych modeli Mercedesa, przygotowała kolejny projekt. Jest nim sportowe, a zarazem eleganckie i wydajne wcielenie modelu Klasy GL.

Żwawy SUV od Brabusa

Specjaliści z Brabusa przygotowali pakiet, który z wersji GL320 CDI nie dość, że zwiększa wydajność to jeszcze mieści się w granicach norm wyznaczonych przez Euro IV. Po podłączeniu prostego modułu, co może być wykonane w każdym autoryzowanym serwisie Mercedes-Benz, silnik będzie dysponować zwiększoną mocą 272 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym rzędu 590 Nm przy 1.600 obr./min. Przyspieszenie samochodu do prędkości 100 km/h w stosunku do standardowej wersji wzrosło o ponad pół sekundy i wynosi teraz 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła do 218 km/h.

Dla wersji GL500 Brabus przygotował specjalny program tuningowy. Firma opracowała udoskonaloną wersję silnika z pojemnością zwiększoną do 6,1 litra, która generuje moc rzędu 462 koni mechanicznych. Dzięki zwiększeniu pojemności ośmiocylindrowej jednostki, samochód przyspiesza do 'setki' w jedyne 6 sekund, a jego prędkość maksymalna osiąga 255 km/h. Natomiast moment obrotowy silnika wynosi 615 Nm przy 3.100 obr./min. Dodatkowo we wszystkich wersjach zamontowano skalibrowany pod konkretny model układ wydechowy wykonany z nierdzewnej stali, zakończone czteroma chromowanymi końcówkami.

Nowe wersje to nie tylko modyfikacje w obrębie jednostek napędowych. Dla topowego SUV`a przygotowano także specjalny zestaw ekskluzywnych dodatków dla nadwozia. Z przodu samochodu na pierwszy rzut oka zauważyć można zmianę zderzaka. Powiększone wloty powietrza nadają mu bardziej dynamicznego wyglądu, a także redukują nacisk na przednią oś przy dużych szybkościach. Specjalne, poszerzone progi mają nadać dynamiczną linię przejścia z przodu na tył samochodu. Umieszczono w nich dodatkowe diody, które oświetlają wejście do samochodu. Jeśli chodzi o tył sportowego Mercedesa, to zamontowano tam dyfuzory powietrza. W ramach pakietu sportowego za dopłatą montowany jest tylny spoiler.

Pojazd osadzony został na specjalnie przygotowanych felgach z lekkiego stopu, w trzech różnych schematach oraz rozmiarach od 18 do 22 cali. Wewnątrz nich dostępne będą różne wersje systemów hamulcowych. W skład najdroższej wersji wejdą aluminiowe zaciski z wentylowanymi i przeformowanymi tarczami o rozmiarach 380x16 milimetrów. Na tylnej osi natomiast montowane będą tarcze o rozmiarze 355x28 mm, pozwalające na bardzo ostre hamowanie.

Wewnątrz samochodu znajdzie się kilka akcentów wskazujących na to, że nie jest to wersja dla 'zwykłych zjadaczy chleba'. Na nierdzewnych klamkach pojawi się podświetlane logo Brabus, a wewnątrz pojazdu ergonomiczna, sportowa kierowca oraz tapicerka wykonana z najwyższej jakości skóry. Pakiet multimedialny również uległ poszerzeniu, bowiem w zagłówkach przednich zamontowano dwa wyświetlacze LCD połączone z odtwarzaczem DVD.

Na 'podkręcone' modele Mercedesa Brabus oferować będzie własną gwarancję trzech lat bądź też stu tysięcy kilometrów.

Czytaj także:

Najszybszy roadster świata (2006-08-02)

Rakieta Brabusa (2006-07-27)

 


Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.