mojeauto.pl > motogazeta > Technika > 10 najlepszych silników mijającego roku

10 najlepszych silników mijającego roku

Amerykański magazyn WardsAuto przedstawił 10 Najlepszych Silników roku 2013. Wśród nagrodzonych są zarówno konstrukcje amerykańskie, jak i europejskie oraz motory japońskie. Nagrody otrzymały zarówno silniki czterocylindrowe, jak widlaste ósemki.

10 najlepszych silników mijającego roku
Ciekawostką jest brak w zestawieniu silników, napędów hybrydowych. Drew Winter, redaktor naczelny magazynu WardsAuto skomentowała to w następujący sposób. "Kiedy hybrydy i auta elektryczne znalazły się na poprzedniej liście to dlatego, że były rewolucyjne i fascynujące. Jeśli następna generacja EV i hybryd podniesie poprzeczkę ponad to co oferują obecnie Toyota Prius, Nisan Leaf czy Chevrolet Volt, to z radością włączymy je do zestawienia".

W tegorocznym zestawieniu wśród najlepszej dziesiątki znalazły się trzy silniki pochodzące z Europy. Zaszczytu dostąpił  silnik 3.0 l TFSI pochodzący z Audi S5 oraz dwie jednostki rodem z Bawarii. Mowa o silniku 2.0 l z BMW 328i oraz 3.0 l pochodzący z BMW 135is coupe. W zestawieniu znalazły się również jednostki napędowe pochodzące z Japonii, są to: 2.4l pracujący w Hondzie Accord Sport oraz 3.5 l V6, którego znajdziemy również w Hondzie Accord oraz najnowszy dwulitrowy silnik boxer napędzający Subrau BRZ. Pozostałe silnik to jednostki rodem z USA: 3.6l  Pentastar V-6 (Dodge Ram 1500), 2.0l EcoBoost (Ford Focus ST/Taurus), 5.8l V-8 (Ford Shelby GT500) oraz 2.0l (Cadillac ATS).

Podobne wiadomości:

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Aktualności 2016-10-13

Co wybrać - diesel czy benzyna?

Co wybrać - diesel czy benzyna?

Zakup i sprzedaż samochodu 2016-09-06

Komentuj:

~FX 2012-12-20

Swego czasu 1.4TFSI koncernu VAG też zbierał takie wyróżnienia, ba! został okrzyknięty silnikiem roku... Na przestrzeni 2 lat okazał się kompletną katastrofą, awaryjny i absurdalnie kosztowny w naprawach do tego stopnia że pod płaszczykiem oświadczenia iż jest bardzo kosztowny w produkcji VAG wycofał go całkowicie z oferty. Nie sztuką jest zrobić silnik generujący 200KM z 1L pojemności - sztuką jest go zrobić tak aby po latach obrósł w legendy jak np Mercedesowskie 5 i 6-cyl; diesle z W123, W124, W126...

~nick... 2012-12-15

To trochę tak jakby pytać kto produkuje najlepszy młotek... Tych technologii już nikt nie rozwija... Motoryzację czeka potężna rewolucja jak całą światową gospodarkę. Z tych firm "prestiżowych" niewiele zostanie...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport