mojeauto.pl > motogazeta > Technika > 1.4 od Volkswagena na wylocie?

1.4 od Volkswagena na wylocie?

Podwójnie doładowany silnik 1.4 Grupy Volkswagen może za jakiś czas wyjść z produkcji.

1.4 od Volkswagena na wylocie?
Anonimowe wewnętrzne źródła podają, że podwójnie doładowany silnik benzynowy 1.4, który możemy znaleźć w wielu modelach całej Grupy Volkswagen jest, zdaniem szefostwa, za skomplikowany w swojej konstrukcji, przez co jego produkcja jest za droga. Zamiast niego, inżynierowie VW mają skonstruować coś podobnego i uważają, że można to zrobić za dużo mniejsze pieniądze.

Popularny silnik zdobył nagrodę "Engine of the Year" w 2009 i 2010 roku oraz został określony jako "kamień milowy w technologii downsizingu oraz prawdziwy inżynieryjny popis VW".
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen produkcja silnikow VW TSI silnik

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~Kris 2011-02-03

VW to szrot jakich mało, i nikt niech nie buja że to coś to jest dobre. Dobry to on jest ale na konserwy.

aaa 2011-01-17

@inz z dużym prawdopodobieństwem będzie pojedyncza turbina i zmienne fazy rozrządu o sporym zakresie. Bo wątpię żeby ze względów cenowych dali do benzyny pełne VTG (tak jak w 911). Do tego kolektor wydechowy w głowicy jak ostatnio robi honda i turbo nawet spore będzie wstawać dość wcześnie. Na sam kompresor, bez turbiny bym nie liczył. Przy tym litrażu nie byłoby szans na niskie spalanie. Pamiętajmy, że kompresor (odpowiednio duży do pracy w pełnym zakresie obrotowym przeciętnego silnika) odbiera m/w 40kW na każde 100kW mocy, a turbina praktycznie nic. Przy małym kompresorze problemu nie było, ale jakby miał być tylko jeden duży to o ekonomice można by zapomnieć (albo o najmocniejszej wersji, bo w takiej 120 konnej pewnie jakoś by było).

~inz 2011-01-17

być może odejdą od idei łączenia turbo z kompresorem i zostanie sam kompresor, może nawet z mniejszej pojemności, a dzięki niższej masie osiągną podobny poziom spalania. chciałbym tam pracować... technikę mają genialną

~Greg12 2011-01-17

Ciekawe po co podali tę wiadomośc. Klientów im od tego raczej nie przybędzie (a raczej odwrotnie). Fakt że silnik jest fajny, ale osobiście wolę prostrze rozwiązania: 2l i więcej w benzynie też jeździ i to znacznie przyjemniej. W samochodach do normalnej eksploatacji to turbo nie jest najlepszym rozwiązaniem, chociaż przyjemnie jest jak się załącza :)

~sdf 2011-01-17

Jeżdżę czasem paskiem 1.4 TSI 122KM i nic się nie psuje, ze 150 tys km już będzie nakręcone. Leję zwykłe paliwo 95 i stosunek spalania do osiągów jest bardzo sensowny. Generalnie wolę TSI od TDI, bo spalanie w TSI jest niewiele wyższe, a cena zakupu i kultura pracy przemawiają znacząco na korzyść benzyny. Co nie zmienia faktu, że Accord, którym jeżdżę zazwyczaj ma podobne spalanie przy lepszych osiągach i znacznie prostszej (tańszej) konstrukcji, stąd nie dziwię się, że VW zastanawia się nad sensem produkcji tak skomplikowanych silników.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport