mojeauto.pl > motogazeta > Technika > 20 lat TDI

20 lat TDI

Technika TDI, która pojawiła się na rynku niemal 20 lat temu, zrewolucjonizowała  światowy rynek silników wysokoprężnych. Dziś wielu kierowców nie wyobraża sobie samochodu wyposażonego w inną jednostkę napędową.

20 lat TDI
Pierwsze silniki TDI (Turbodiesel Direct Injection) w samochodach osobowych pojawiły się na rynku w 1989 roku. Pierwszy na świecie silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, od razu zyskał wielu zwolenników. Zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania jednostka oferuje wysoki moment obrotowy i znakomite osiągi. Oprócz tego, charakteryzuje się niespotykaną dotychczas oszczędnością i wytrzymałością. W 2007 roku producent samochodów Škoda wprowadził do silników TDI bezpośredni wtrysk paliwa w technice Common Rail.

Ye_049Yeti jest pierwszym modelem Škody, w którym montowana jest podstawowa wersja silnika wysokoprężnego 2.0 TDI CR DPF 110 KM, a ponadto dwie mocniejsze wersje tego silnika o mocy 140 KM oraz 170 KM. Są one wyposażone w nowoczesny układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common Rail i filtr cząstek stałych. Zastosowanie tych rozwiązań zapewnia wysoką kulturę pracy i sprawność termodynamiczną silnika, a także łatwość uzyskiwania wyższych parametrów użytkowych oraz niższą emisję spalin. Wyposażony w jednostkę TDI CR 2.0 o mocy 170 KM Yeti rozpędza się od zera do 100 km w ciągu 8,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 201 km/h. Średnio zużywa 7,0 l paliwa na 100 km (w cyklu mieszanym).

Jednym z najbardziej oszczędnych modeli Škody jest Octavia Greenline, dostępna wyłącznie z silnikiem 1.6 TDI CR DPF 105 KM z manualną, pięciostopniową przekładnią. Octavia napędzana jednostką TDI charakteryzuje się oszczędnością paliwa, zmniejszoną emisją CO2 i szkodliwych substancji: emituje zaledwie 114 g CO2/km.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda diesel TDI

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport