mojeauto.pl > motogazeta > Technika > 321KM z silnika 1.8!

321KM z silnika 1.8!

Jak donosi Sky News, bawarski koncern przygotowuje małą rewolucję silnikową. Inżynierowie BMW pracują nad małymi silnikami benzynowymi wspomaganymi przez turbodoładowanie. Trzy- i czterocylindrowe jednostki będą miały osiągi godne dwa razy większych silników.

321KM z silnika 1.8!

Na liście nowości, które już niebawem zobaczymy pod maską niemieckich samochodów jest pięć silników. Trzy z nich to jednostki o pojemności 1,35 litra oraz dwie o pojemności 1,8 litra. Wiadomo już, że trafią one do modeli z Serii 1 oraz 3. Prawdopodobnie największe z nich pokażą się także w BMW Serii 5, X3 oraz X1.

Jednostka o pojemności 1,35 litra będzie dostępna w kilku wariantach różniących się mocą. Najsłabsza odmiana będzie dysponować 163 KM oraz maksymalnym momentem o wartości 190 Nm. Najmocniejszy silnik będzie wytwarzał aż 241 KM oraz 260 Nm. W przypadku jednostki o pojemności 1,8 litra rozpiętość mocy będzie się zawierać w przedziale od 273 do 321 koni mechanicznych.

Silniki opracowane przez konstruktorów BMW będą produkowane w 2011 oku. Będą oferować podobną moc co obecne silniki w gamie, jednak ich atutem będzie większa czystość emitowanych spalin. Mimo wprowadzenia małych silników BMW nie ma w planach pozbywania się dużych 3- i 4,4-litrowych silników z gamy. Przynajmniej na tą chwilę.

Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW silniki BMW ekologia downsizing

Podobne wiadomości:

BMW Serii 4 - cała gama po liftingu

BMW Serii 4 - cała gama po liftingu

Premiery 2017-01-17

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Aktualności 2017-01-10

Komentuj:

aaa 2009-05-12

Ciekaw jestem jak rozwiązali problem turbo dziury i laga. Dziurę pewnie wyeliminują poprzez dwie lub trzy turbiny. Widać doświadczenia z 335i i 335d nie poszły w las. Ale co z lagiem? 180 koni z litra oznacza duże ciśnienie, a więc i duży intercooler. A to oznacza duży lag. No chyba, że wymiennik powietrze-woda? Robi się coraz ciekawiej. Będzie jeden silnik, dwie turbiny i trzy wałki wyrównoważające ;)))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.