mojeauto.pl > motogazeta > Technika > 3 cylindry w nowej Klasie C

3 cylindry w nowej Klasie C

Wysokie ceny benzyny oraz coraz mocniejsze naciski ekologicznego lobby sprawiaja, że nawet producenci luksusowych samochodów zaczynają chwytać się różnych sposobów jak obniżyć emisję spalin.

3 cylindry w nowej Klasie C

Fani potężnych, mruczących jednostek w układzie widlastym już za parę lat będą mogli zapomnieć o swoich ulubionych silnikach, godząc się na małe jednostki często wspomagane przez systemy hybrydowe. Downsizing jednostek przybiera nową formę. Już niebawem będziemy jeździć Mercedesem Klasy C wyposażonym w trzycylindrową jednostkę.

Dwa lata temu niemiecki koncern zaprezentował nowoczesną jednostkę DiesOtto, w której z 1,8 litra, przy pomocy turbodoładowania udało się wyciągnąć 238 koni mechanicznych mocy oraz spalanie nie przekraczające 6l/100km. Co więcej, silnik był zamontowany w limuzynie Klasy S.

Jak ujawnił dyrektor ds. badań i rozwoju marki Mercedes, do 2012 roku prawie wszystkie modele niemieckiej marki będą wyposażone w napęd hybrydowy. W wielu mniejszych modelach zadebiutują silniki 3-cylindrowe. Dzięki temu, że będą one lżejsze od konstrukcji czterocylindrowych zyska na tym spalanie.

Mercedes poszukuje obecnie partnera technologicznego do pracy przy nowym projekcie. Według doniesień prócz Mercedesa Klasy C, motor pojawi się także w mniejszej Klasie A i B, a nawet Smarcie ForTwo.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa B
Mercedes Klasa B
Cena podstawowa już od: 105 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Mercedes Klasa C
Mercedes Klasa C
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Mercedes Klasa A
Mercedes Klasa A
Cena podstawowa już od: 88 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

aaa 2009-06-19

Nie chodzi o masę ale o opory pracy - mniej cylindrów mniejsze tarcie. Chciałem coś napisać na temat trzycylindrowego mercedesa ale wybaczcie, tarzam się właśnie ze śmiechu po podłodze i modlę się żeby nie popuścić.... S-31 wraca do łask, reaktywujmy syrenkę ;)))))))

~zen 2009-06-19

haha wygadałem :))) teraz to ja już tylko czekam na litrowego hummera h2

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport