mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Audi i nowe sprężyny

Audi i nowe sprężyny

Jeszcze w tym roku do seryjnej produkcji Audi zastosuje nowe sprężyny wykonane z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym.

Audi i nowe sprężyny
Audi na koniec roku pokaże światu nowy model klasy średniej wyższej. W tym aucie zostaną zastosowane sprężyny wykonane z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym (GFRP).

Nowe sprężyny są grubsze oraz większe niż stosowane obecnie stalowe. Szkopuł w tym jednak, że przy takich gabarytach sprężyny wykonane z GFRP są o 40% lżejsze od stalowych. Audi mówi, że jedna taka nowoczesna sprężyna waży 1.6 kg, podczas gdy stalowa ok. 2.7 kg.

Niemcy zapowiadają, że zastosowanie innowacyjnych sprężyn pozwoli zaoszczędzić ok. 4.4 kg masy nieresorowanej.  Do tego dochodzą istotne właściwości - są one bardzie sprężyste, nie korodują i są odporne na różnego rodzaju środki chemiczne używane do czyszczenia kół.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi zawieszenie

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Premiery 2017-07-13

Pogromcy dziur

auto motor i sport 0000-00-00

Prostota budowy i niskie koszty produkcji to główne zalety zawieszenia typu McPherson. Właśnie dlatego skutecznie wypiera ono konstrukcje wielowahaczowe.  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.