mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Audi i nowe sprężyny

Audi i nowe sprężyny

Jeszcze w tym roku do seryjnej produkcji Audi zastosuje nowe sprężyny wykonane z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym.

Audi i nowe sprężyny
Audi na koniec roku pokaże światu nowy model klasy średniej wyższej. W tym aucie zostaną zastosowane sprężyny wykonane z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym (GFRP).

Nowe sprężyny są grubsze oraz większe niż stosowane obecnie stalowe. Szkopuł w tym jednak, że przy takich gabarytach sprężyny wykonane z GFRP są o 40% lżejsze od stalowych. Audi mówi, że jedna taka nowoczesna sprężyna waży 1.6 kg, podczas gdy stalowa ok. 2.7 kg.

Niemcy zapowiadają, że zastosowanie innowacyjnych sprężyn pozwoli zaoszczędzić ok. 4.4 kg masy nieresorowanej.  Do tego dochodzą istotne właściwości - są one bardzie sprężyste, nie korodują i są odporne na różnego rodzaju środki chemiczne używane do czyszczenia kół.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi zawieszenie

Podobne wiadomości:

Superauto od Audi i Lamborghini

Superauto od Audi i Lamborghini

Samochody luksusowe 2017-03-11

Elektryfikacja zaraża kolejne gałęzie koncernu z Wolfsburga. Teraz pojawiają się plotki o elektrycznych supersamochodach od Audi i Lamborghini. 

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.