mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Audi i nowe sprężyny

Audi i nowe sprężyny

Jeszcze w tym roku do seryjnej produkcji Audi zastosuje nowe sprężyny wykonane z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym.

Audi i nowe sprężyny
Audi na koniec roku pokaże światu nowy model klasy średniej wyższej. W tym aucie zostaną zastosowane sprężyny wykonane z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym (GFRP).

Nowe sprężyny są grubsze oraz większe niż stosowane obecnie stalowe. Szkopuł w tym jednak, że przy takich gabarytach sprężyny wykonane z GFRP są o 40% lżejsze od stalowych. Audi mówi, że jedna taka nowoczesna sprężyna waży 1.6 kg, podczas gdy stalowa ok. 2.7 kg.

Niemcy zapowiadają, że zastosowanie innowacyjnych sprężyn pozwoli zaoszczędzić ok. 4.4 kg masy nieresorowanej.  Do tego dochodzą istotne właściwości - są one bardzie sprężyste, nie korodują i są odporne na różnego rodzaju środki chemiczne używane do czyszczenia kół.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi zawieszenie

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-05

Audi na MotoClassic Wrocław pokaże dwa...

auto motor i sport 0000-00-00

W dniach 16-17 sierpnia w podwrocławskim zamku Topacz odbędzie się kolejny zlot samochodów klasycznych MotoClassic Wrocław 2014. Audi zapowiada obecność dwóch unikalnych Audi Typ C „Alpensieger” i Audi Front 225 Roadster.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie
Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie
Na targach w Detroit zadebiutował właśnie jeden z najważniejszych modeli dla koncernu Volskwagen. Kolejne wcielenie Jetty lada moment trafi na ulice za wielką wodą.