mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Audi rezygnuje z dużych silników

Audi rezygnuje z dużych silników

Według najnowszych doniesień Audi zamierza zrezygnować a montowania w swoich samochodach jednostek V6 i VR6 o pojemności 3,2 litra. Dodatkowo koncern zamierza zrezygnować z produkcji modelu S8.

Audi rezygnuje z dużych silników

Pochodząca z Volkswagena i mająca już prawie 20-letnią historię jednostka VR6 o mocy 250 koni była jak dotąd dostępna w Audi A3 i modelu TT. Jednostka FSI o pojemności 3,2 litra była montowana w Audi A4 (265KM). Pomimo tego, że koncern nie potwierdził jeszcze oficjalnie wycofania jednostki, to małe zainteresowanie tymi silnikami jest nisko poniżej oczekiwań. Szczególnie gdy na rynku są już dostępne wydajniejsze i oszczędniejsze jednostki dwulitrowe z turbodoładowaniem.

Ten sam powód może spowodować, że niebawem nie zobaczymy już na drogach Audi S8. Nowa generacja samochodu ma się pojawić w 2010 roku. Nie wiadomo natomiast czy koncern z Ingolstadt zamierza wypuścić sportową wersję swojej topowej limuzyny, gdyż dotychczasowa wersja sprzedawała się bardzo marnie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace
Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace
Krakowski oddział GDDKiA podpisał na początku stycznia w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka umowę z firmą Sweco na wykonanie Koncepcji Programowej dla Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52.