mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu

Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu

Hyundai zaprezentował właśnie za oceanem model Sonata. Wraz z jego premierą zadebiutował nowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.

Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu
Czterocylindrowa jednostka jaką znajdziemy pod maską Hyundaia Sonaty została wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll. Jej zaletą jest zmniejszenie efektu tzw. turbodziury i zwiększenie elastyczności silnika w szerokim zakresie obrotów.

Dwulitrowy silnik Theta II GDI osiąga moc 274 koni mechanicznych przy 6.000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 365Nm jest dostępny w dolnym zakresie obrotomierza, już przy 1.800 obr./min. Średnie spalanie silnika w zależności od warunków drogowych ma się wahać w przedziale 8-10l/100km.

Podobne wiadomości:

Hyundai i30 Fastback - nieoczekiwana premiera

Hyundai i30 Fastback - nieoczekiwana premiera

Aktualności 2017-07-13

Syntezator samochodowej mowy

auto motor i sport 0000-00-00

Epoka samochodów elektrycznych nieco inaczej będzie traktowała dźwięki. Nie oznacza to, że auta na prąd będą jeździć bezgłośnie. Będą potrafiły gadać jak silniki V8 czy V12. Albo jak statki kosmiczne.

Komentuj:

~aaq 2010-04-12

Nomen omen, przestali kupować z Mitsu silnki po wpadce z silnikiem GDI. To właśnie wtedy odwołano członków zarządu, za ukrywanie wad technicznych Mitsu.

aaa 2010-04-03

No ładnie. A pomyśleć, że kiedyś nie umieli robić silników i (całe szczęście) kupowali gotowe od mitsubishi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nie masz dowodu i polisy OC? Nie dostaniesz mandatu
Nie masz dowodu i polisy OC? Nie dostaniesz mandatu
Już niedługo nie będziemy musieli wozić ze sobą dowodu rejestracyjnego i poświadczenia polisy OC. Po wielu zapowiedziach i obietnicach posłowie w końcu przegłosowali zmiany w prawie.