mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu

Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu

Hyundai zaprezentował właśnie za oceanem model Sonata. Wraz z jego premierą zadebiutował nowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.

Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu
Czterocylindrowa jednostka jaką znajdziemy pod maską Hyundaia Sonaty została wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll. Jej zaletą jest zmniejszenie efektu tzw. turbodziury i zwiększenie elastyczności silnika w szerokim zakresie obrotów.

Dwulitrowy silnik Theta II GDI osiąga moc 274 koni mechanicznych przy 6.000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 365Nm jest dostępny w dolnym zakresie obrotomierza, już przy 1.800 obr./min. Średnie spalanie silnika w zależności od warunków drogowych ma się wahać w przedziale 8-10l/100km.

Podobne wiadomości:

Hyundai Kona – nowy SUV z Korei

Hyundai Kona – nowy SUV z Korei

Aktualności 2017-05-01

Na przełomie września i października zadebiutuje zupełnie nowy Hyundai Kona. Koreański producent od kilku miesięcy pracuje intensywnie nad wersją produkcyjną, a w sieci pojawiły się już pierwsze zdjęcia modelu.

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Technika 2017-01-25

Komentuj:

~aaq 2010-04-12

Nomen omen, przestali kupować z Mitsu silnki po wpadce z silnikiem GDI. To właśnie wtedy odwołano członków zarządu, za ukrywanie wad technicznych Mitsu.

aaa 2010-04-03

No ładnie. A pomyśleć, że kiedyś nie umieli robić silników i (całe szczęście) kupowali gotowe od mitsubishi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.