mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu

Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu

Hyundai zaprezentował właśnie za oceanem model Sonata. Wraz z jego premierą zadebiutował nowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.

Bezpośredni wtrysk i turbo w Hyundaiu
Czterocylindrowa jednostka jaką znajdziemy pod maską Hyundaia Sonaty została wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll. Jej zaletą jest zmniejszenie efektu tzw. turbodziury i zwiększenie elastyczności silnika w szerokim zakresie obrotów.

Dwulitrowy silnik Theta II GDI osiąga moc 274 koni mechanicznych przy 6.000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 365Nm jest dostępny w dolnym zakresie obrotomierza, już przy 1.800 obr./min. Średnie spalanie silnika w zależności od warunków drogowych ma się wahać w przedziale 8-10l/100km.

Podobne wiadomości:

Hyundai i30 N - hot-hatch z Korei

Hyundai i30 N - hot-hatch z Korei

Aktualności 2017-07-14

Hyundai i30 Fastback - nieoczekiwana premiera

Hyundai i30 Fastback - nieoczekiwana premiera

Aktualności 2017-07-13

Komentuj:

~aaq 2010-04-12

Nomen omen, przestali kupować z Mitsu silnki po wpadce z silnikiem GDI. To właśnie wtedy odwołano członków zarządu, za ukrywanie wad technicznych Mitsu.

aaa 2010-04-03

No ładnie. A pomyśleć, że kiedyś nie umieli robić silników i (całe szczęście) kupowali gotowe od mitsubishi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic