mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Bi-ksenonowe reflektory Helli bezkonkurencyjne

Bi-ksenonowe reflektory Helli bezkonkurencyjne

Uzyskując bardzo dobre wyniki, bi-ksenonowe reflektory montowane w Fordzie Focusie i Oplu Astrze wygrały z wielką przewagą test oświetlenia, w którym badano 8 samochodów klasy kompaktowej.

Bi-ksenonowe reflektory Helli bezkonkurencyjne

Oba systemy dostarcza Hella. Test reflektorów był częścią międzynarodowego testu Fahrzeug-Master przeprowadzonego przez fachowy niemiecki magazyn "auto motor und sport" wraz z 15 europejskimi magazynami motoryzacyjnymi i łącznie 25 specjalistami-jurorami.

Podczas nocnych jazd porównawczych, ocen zasięgu i szerokości strumienia światła w tunelu świetlnym oraz badania diagramów Isolux te dwa bi-ksenonowe systemy okazały się niepokonane.

Technika bi-ksenonowa wykorzystuje zalety światła ksenonowego dla zarówno lamp mijania, jak i drogowych z jednego modułu projektorowego. Światło ksenonowe jest "rzucane" na szosę poprzez asferyczną szklaną soczewkę w sposób precyzyjny i bezodbiciowy. Ruchoma przesłona odpowiada za właściwy rozkład strumienia światła: gdy jest uniesiona, moduł wytwarza światło mijania i przepisową granicę światła i cienia, natomiast gdy jest opuszczona, otwiera swobodną drogę dla światła dalekosiężnego. W porównaniu z żarówką halogenową ksenonowe źródło światła wytwarza ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła, zużywając przy tym o jedną trzecią mniej energii. Dzięki niezwykle precyzyjnej technice projektorowej nawierzchnia jest oświetlana bardzo szeroko i jasno. Niezwykle szerokie i intensywne światło drogowe zapewnia znacznie wyższe bezpieczeństwo podczas jazdy po pustej drodze, a barwa światła pozostaje identyczna podczas zmian ze świateł mijania na drogowe i odwrotnie. Wszystkie te zalety przyczyniają się w ogromnym stopniu do podniesienia poziomu bezpieczeństwa czynnego oraz komfortu prowadzenia. W skład kompletnego systemu bi-ksenonowego wchodzi jeszcze automatyczna regulacja zasięgu (samopoziomowanie) reflektorów i układ oczyszczania ich szyb.

Samochody z ksenonowymi reflektorami jeżdżą po szosach już od roku 1992. Lecz to, co z początku było opcjonalnym i bardzo drogim wyposażeniem aut klasy luksusowej, staje się dziś powoli normalnością w klasie kompaktowej. Hella jest europejskim liderem rynkowym w dziedzinie reflektorów ksenonowych oraz związanej z nimi elektroniki, mając udział w rynku przekraczający 60 proc. W ubiegłym roku finansowym udział reflektorów ksenonowych w ogólnej produkcji reflektorów Helli sięgnął 15,6 proc. z tendencją wzrostową.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Seat ogłosił konkurs na nową nazwę dla największego SUV-a w gamie. Wpłynęło ponad 10 tys. zgłoszeń, a jury wybrało kilka finałowych propozycji, z których zostanie wyłoniona nazwa modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech