mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Bi-ksenonowe reflektory Helli bezkonkurencyjne

Bi-ksenonowe reflektory Helli bezkonkurencyjne

Uzyskując bardzo dobre wyniki, bi-ksenonowe reflektory montowane w Fordzie Focusie i Oplu Astrze wygrały z wielką przewagą test oświetlenia, w którym badano 8 samochodów klasy kompaktowej.

Bi-ksenonowe reflektory Helli bezkonkurencyjne

Oba systemy dostarcza Hella. Test reflektorów był częścią międzynarodowego testu Fahrzeug-Master przeprowadzonego przez fachowy niemiecki magazyn "auto motor und sport" wraz z 15 europejskimi magazynami motoryzacyjnymi i łącznie 25 specjalistami-jurorami.

Podczas nocnych jazd porównawczych, ocen zasięgu i szerokości strumienia światła w tunelu świetlnym oraz badania diagramów Isolux te dwa bi-ksenonowe systemy okazały się niepokonane.

Technika bi-ksenonowa wykorzystuje zalety światła ksenonowego dla zarówno lamp mijania, jak i drogowych z jednego modułu projektorowego. Światło ksenonowe jest "rzucane" na szosę poprzez asferyczną szklaną soczewkę w sposób precyzyjny i bezodbiciowy. Ruchoma przesłona odpowiada za właściwy rozkład strumienia światła: gdy jest uniesiona, moduł wytwarza światło mijania i przepisową granicę światła i cienia, natomiast gdy jest opuszczona, otwiera swobodną drogę dla światła dalekosiężnego. W porównaniu z żarówką halogenową ksenonowe źródło światła wytwarza ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła, zużywając przy tym o jedną trzecią mniej energii. Dzięki niezwykle precyzyjnej technice projektorowej nawierzchnia jest oświetlana bardzo szeroko i jasno. Niezwykle szerokie i intensywne światło drogowe zapewnia znacznie wyższe bezpieczeństwo podczas jazdy po pustej drodze, a barwa światła pozostaje identyczna podczas zmian ze świateł mijania na drogowe i odwrotnie. Wszystkie te zalety przyczyniają się w ogromnym stopniu do podniesienia poziomu bezpieczeństwa czynnego oraz komfortu prowadzenia. W skład kompletnego systemu bi-ksenonowego wchodzi jeszcze automatyczna regulacja zasięgu (samopoziomowanie) reflektorów i układ oczyszczania ich szyb.

Samochody z ksenonowymi reflektorami jeżdżą po szosach już od roku 1992. Lecz to, co z początku było opcjonalnym i bardzo drogim wyposażeniem aut klasy luksusowej, staje się dziś powoli normalnością w klasie kompaktowej. Hella jest europejskim liderem rynkowym w dziedzinie reflektorów ksenonowych oraz związanej z nimi elektroniki, mając udział w rynku przekraczający 60 proc. W ubiegłym roku finansowym udział reflektorów ksenonowych w ogólnej produkcji reflektorów Helli sięgnął 15,6 proc. z tendencją wzrostową.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport