mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Bieżnikowanie nie musi być złe

Bieżnikowanie nie musi być złe

Kiedyś cieszyły się bardzo dużym wzięciem, później jednak popadły w niełaskę kierowców. Opony bieżnikowane wciąż są powodem dylematów, ale dzięki najnowszej technologii obalają wiele mitów o wadach tego typu ogumienia

Bieżnikowanie nie musi być złe
Walkę z mitami na temat opon bieżnikowanych od dwóch lat prowadzi japońska firma Bridgestone, światowy lider w produkcji opon. W 2008 roku Japończycy przejęli markę Bandag, specjalizującą się właśnie w regenerowanych oponach. Dzięki najnowocześniejszej technologii i wiedzy inżynierów japońskiego koncernu opony bieżnikowane znów mają być częściej wybierane przez kierowców. Szczególnie tych, którzy liczą się z każdym wydanym groszem/centem.

Oszczędności ze stosowania tańszych opon bieżnikowanych z pewnością będą istotne z punktu widzenia właścicieli czy zarządzających firmami, które dysponują wielkimi flotami pojazdów. O ile zysk na zastosowaniu opon bieżnikowanych w jednym samochodzie może się wydać niewielki, o tyle zastosowanie ich w całej firmowej flocie to już bardzo znacząca oszczędność. Dodatkową oszczędnością jest to, że zastosowanie wysokojakościowych osnów ciężarowych pozwala teoretycznie nawet na kilkukrotne bieżnikowanie opony.

Drugą istotną zaletą tego typu opon to ekologia. Na odnowę opony potrzeba tylko 30-25% surowców i energii zużywanych do wyprodukowania nowej opony. Zależnie od rodzaju zastosowania danej opony, system stosowany przez Bandag umożliwia dwukrotne, a niekiedy nawet trzykrotne przedłużenie przebiegu opony. Produkując rocznie na całym świecie miliony opon, oszczędza się w ten sposób gigantyczne ilości energii, jednocześnie ratując przed zezłomowaniem setki tysięcy ton opon rocznie.

To, co najważniejsze, a co podkreślają inżynierowie z firmy Bandag, przy wszystkich zaletach opon bieżnikowanych mamy do czynienia także z doskonałymi parametrami eksploatacji i bezpieczeństwa. Na pewno nie można stawiać dzisiejszych opon bieżnikowanych w jednym szeregu z "nalewkami" z lat 90. Współczesne opony regenerowane charakteryzują się mniejszą wagą, lepszym wyważeniem, niższym oporem toczenia, przy tym mniejszym zużyciem paliwa oraz niższą emisją hałasu.

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport