mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Boom na run-flat

Boom na run-flat

Najnowsza technologia pochodząca od topowego dostawcy ogumienia dla Formuły 1 sprawiła, że właściciele większych pojazdów będą mogli się teraz cieszyć dostępnością opon typu run-flat do ich samochodów. A wszystko dzięki unikalnym, chłodzącym "żeberkom".

Boom na run-flat

Zanim jednak nowe opony pojawią się na rynku trzeba będzie poczekać przynajmniej do przyszłego sezonu. Wtedy też w ścianach modelu Dueler pojawi się specjalne żebrowanie w ścianach bocznych, które będzie chłodzić oponę, gdy ta będzie zmuszona do pracy bez odpowiedniego ciśnienia. Ciepło jest głównym czynnikiem warunkującym jak daleko będzie można zajechać po przebiciu opony. Jeśli chodzi o samochody typu SUV lub MPV ten problem był jeszcze bardziej istotny.

Dzięki "żeberkom", które będą odprowadzać ciepło, zastosowanie technologii run-flat będzie możliwe. Oznacza to, że będzie można przemieszczać się na uszkodzonej oponie jeszcze przez jakieś 80 kilometrów przy prędkości nie przekraczającej 80 km/h. Nowe opony będą prawdopodobnie kosztować podobnie jak dotychczasowe, a pojawią się w sprzedaży na początku przyszłego roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Oficjalna prezentacja nowego Porsche Cayenne odbędzie się już 29 sierpnia, ale na kilka dni przed premierą wyciekły zdjęcia prezentujące nadwozie i wnętrze nowego SUV-a.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic