mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Boom na run-flat

Boom na run-flat

Najnowsza technologia pochodząca od topowego dostawcy ogumienia dla Formuły 1 sprawiła, że właściciele większych pojazdów będą mogli się teraz cieszyć dostępnością opon typu run-flat do ich samochodów. A wszystko dzięki unikalnym, chłodzącym "żeberkom".

Boom na run-flat

Zanim jednak nowe opony pojawią się na rynku trzeba będzie poczekać przynajmniej do przyszłego sezonu. Wtedy też w ścianach modelu Dueler pojawi się specjalne żebrowanie w ścianach bocznych, które będzie chłodzić oponę, gdy ta będzie zmuszona do pracy bez odpowiedniego ciśnienia. Ciepło jest głównym czynnikiem warunkującym jak daleko będzie można zajechać po przebiciu opony. Jeśli chodzi o samochody typu SUV lub MPV ten problem był jeszcze bardziej istotny.

Dzięki "żeberkom", które będą odprowadzać ciepło, zastosowanie technologii run-flat będzie możliwe. Oznacza to, że będzie można przemieszczać się na uszkodzonej oponie jeszcze przez jakieś 80 kilometrów przy prędkości nie przekraczającej 80 km/h. Nowe opony będą prawdopodobnie kosztować podobnie jak dotychczasowe, a pojawią się w sprzedaży na początku przyszłego roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka
Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka
Już niebawem katowicki oddział GDDKiA ogłosi ponowny przetarg na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej trasy S1 do lotniska Katowice. Pierwszy przetarg trwał dwa lata i został kilka dni temu unieważniony.