mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Common Rail w Audi A8

Common Rail w Audi A8

W ubiegłym roku Bosch rozpoczął produkcję seryjną trzeciej generacji systemów wtryskowych Common Rail. Obecnie ten system wtrysku bezpośredniego jest seryjnie montowany w Audi A8.

Common Rail w Audi A8

fot. BoschNajważniejszym elementem systemu Common Rail trzeciej generacji są szybko przełączające się i kompaktowe piezowtryskiwacze typu Inline Injector. Dzięki temu silniki Diesla stały się jeszcze bardziej wydajne i ciche, a przy tym oszczędne i ekologiczne. Po raz pierwszy zastosowano Common Rail trzeciej generacji w Audi A8 z nowym silnikiem Diesla o pojemności 3,0 l. Silnik ten już teraz spełnia normę emisji spalin Euro 4, która zacznie obowiązywać dopiero od 2005 roku. Nie zastosowano w nim dodatkowego systemu oczyszczania spalin.

Dotychczas kolejne generacje systemu Common Rail różniły się od siebie przede wszystkim wartościami ciśnienia wtrysku – systemy pierwszej generacji dysponowały ciśnieniem rzędu 1350 barów, zaś drugiej – 1600 barów. Projektując trzecią generację Common Rail inżynierowie postawili przede wszystkim na zwiększenie stopnia zaawansowania technicznego systemu, pozostawiając na razie wartość ciśnienia na niezmienionym poziomie 1600 barów. Cechą szczególną najnowszej generacji systemów wtryskowych Common Rail są wtryskiwacze typu Inline Injector, w których materiał piezoelektryczny został zintegrowany w korpusie wtryskiwacza, w bezpośrednim sąsiedztwie iglicy. Nowe wtryskiwacze mają o 75% mniej ruchomych części i są lżejsze. Dzięki temu przełączają się dwa razy szybciej od dotychczas stosowanych piezowtryskiwaczy oraz wtryskiwaczy z zaworami elektromagnetycznymi. Trzecia generacja Common Rail firmy Bosch obniża emisję zanieczyszczeń o maks. 20%, podwyższa moc silnika o maks. 5% i obniża zużycie paliwa o 3% lub wyczuwalnie redukuje poziom hałasu silnika o 3 dB(A) – w zależności od preferencji określonych w fazie projektowania silnika.

Kolejną innowację w systemach Common Rail firma Bosch zaplanowała na rok 2006. Obecnie są badane możliwości zwiększenia ciśnienia wtrysku w systemach Common Rail do ponad 2000 barów we wtryskiwaczach, poprzez przekładnię hydrauliczną, bez konieczności zwiększania go w całym systemie. Równolegle trwają prace nad wtryskiwaczami o zmiennej geometrii dysz wtryskowych.

Przy produkcji, która w roku 2004 wyniesie prawdopodobnie siedem milionów wysokociśnieniowych systemów wtryskowych Common Rail i Unit Injector, Bosch pozostaje największym na świecie producentem i w dalszym ciągu zachowuje pozycję lidera w dziedzinie systemów wtryskowych do silników Diesla. Innowacyjny system Common Rail trzeciej generacji wszedł do produkcji seryjnej w maju 2003. W bieżącym roku Bosch wyprodukuje ok. 250.000 sztuk piezowtryskiwaczy typu Inline Injector do systemów Common Rail, a w 2005 roku – ponad dwa miliony sztuk.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A8

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~Common Rail 2012-08-16

Wiedza doświadczenie i umiejętności to cechy, które muszą posiadać mechanicy pojazdów samochodowych. Naprawa wtryskiwaczy common rail wymaga tych cech gdyż są to najbardziej skomplikowane wtryskiwacze jakie dotąd wyprodukowała firma Bosch. Oczywiście trwają cały czas prace nad udoskonaleniem tego typu wtryskiwaczy i pomp choć ciężko powiedzieć kiedy dostana się do masowej produkcji. Naprawa tych wtryskiwaczy i tak na razie nie będzie możliwa ponieważ firmy bronią się jak mogą bo na czym się zarabia dobre pieniądze jak nie na sprzedaży nowych pomp i wtryskiwaczy common rail. Pierwsze generacje wtryskiwaczy i pomp można było naprawiać bardzo profesjonalnie co można zobaczyć w procesach regeneracji na .Bardzo wiele firm zwłaszcza z krajów azjatyckich próbują tworzyć repliki tych części , ale są one bardzo niskiej jakości i nie warto ich montować bo przebiegi na nich są połowę krótsze http://www.wtryskiwacz.com/etapy.html niż na oryginalnych częściach boscha. Jedynie części firmy delphi common rail można spokojnie montować i spełnią w samochodzie swoją role prawie jak fabrycznie nowe części, ale to wyjątek. Regeneracja naprawa wtryskiwaczy na częściach delphi jest opisana szczegółowo na http://www.wtryskiwacz.com Doskonały sprzęt daje rewelacyjne efekty , które są nie do zdobycia bez tak precyzyjnych narzędzi które zapewniają dokładność pomiarów nawet do jednego mikrona. Wiele przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej próbuje kopiować te maszyny ale bez powodzenia. Naprawa wtryskiwaczy na tego typu sprzętach jest nie dokładna mało precyzyjna co finalnie przekłada się na efekt końcowy w postaci wielu usterek podczas eksploatacji zwłaszcza samochodów ciężarowych robiących miliony kilometrów rocznie. Bosch Service nie idzie na tania jakość bo wiadomo ,że to się w perspektywie czasu nie opłaci, a dobrze zainwestowane nawet duże pieniądze w naprawę na wysokim poziomie zwróci się wielokrotnie. Adres takich stanowisk naprawczych jest na http://www.wtryskiwacz.com/blisko.html i wcale nie tak daleko od siebie jak mogło by się wydawać. Na pewno warto wszystko zobaczyć osobiście do czego zachęcamy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport