mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Czysty Diesel Hondy

Czysty Diesel Hondy

Producent japońskich samochodów marki Honda poinformował niedawno o tym, że jego inżynierom udało się opracować silnik wysokoprężny nowej generacji, w którym emisja gazów została zredukowana do poziomu jaki reprezentują silniki benzynowe.

Czysty Diesel Hondy

Nowa jednostka Hondy wyposażona została w rewolucyjny katalizator NOx, który pozwoli spełnić surowe normy emisji spalin Tier II Bin 5 wdrożonych przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA. W skład katalizatora wchodzi nowoczesny system wykorzystujący chemiczną reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora, inicjującą przekształcanie tlenku azotu (NOx) w jego nieszkodliwą formę (N2).

Struktura katalizatora posiada dwu warstwową strukturę. Jedna z nich absorbuje szkodliwy gaz NOx wydostający się z gazów wylotowych, a następnie przekształca jego porcję w amoniak. W międzyczasie druga warstwa zajmuje się pochłanianiem amoniaku, a następnie wykorzystuje go przy reakcji przekształcania pozostałego w wydechu gazu NOX w azot. Dzięki atmosferze bogatej w tlen, zdolność generowania i przechowywania amoniaku w katalizatorze pozwoliła japońskiemu producentowi na stworzenie wydajnego i lekkiego systemu redukcji NOx w silnikach wysokoprężnych.

Innowacyjny katalizator został opracowany specjalnie dla silnika wysokoprężnego o pojemności 2,2 litra i-CDTi, który otrzymał pozytywne noty za cichą, a zarazem czystą kulturę pracy. Pozwoliło na to zoptymalizowanie komory spalania, zredukowanie czasu wtrysku paliwa poprzez zastosowanie technologii common-rail pracującej w ciśnieniu dwóch tysięcy barów, a także zwiększeniu wydajności systemu EGR (system recyrkulacji gazów wydechowych). Hondzie udało się zredukować wartość NOx oraz sadzy, która zwykle osadza się w układzie wydechowym, gdy zwiększana jest moc silnika.

Poza technologią oczyszczania gazów Honda zamierza również podjąć wyzwania w kwestii zmiany liczby cetanowej w paliwie zasilającym silniki wysokoprężne oraz sprostanie wymaganiom amerykańskich systemów diagnostycznych U.S. On-Board Diagnostic System. Takie silniki mają wejść początkowo na rynek amerykański już w przeciągu najbliższych trzech lat.

Czytaj także:

Alternatywna Honda (2006-09-26)

Nowa Honda FR-V (2006-09-19)

Nowy, ostry Type-R (2006-09-14)

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda silnik diesel

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Komentuj:

~Smok 2006-09-28

W połączeniu z takimi silnikami powinno się powszechnie stosować technologię hybrydową. Uważam że zużycie paliwa i emisję CO2 można jeszcze znacznie zredukować.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport