mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Czysty Diesel Hondy

Czysty Diesel Hondy

Producent japońskich samochodów marki Honda poinformował niedawno o tym, że jego inżynierom udało się opracować silnik wysokoprężny nowej generacji, w którym emisja gazów została zredukowana do poziomu jaki reprezentują silniki benzynowe.

Czysty Diesel Hondy

Nowa jednostka Hondy wyposażona została w rewolucyjny katalizator NOx, który pozwoli spełnić surowe normy emisji spalin Tier II Bin 5 wdrożonych przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA. W skład katalizatora wchodzi nowoczesny system wykorzystujący chemiczną reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora, inicjującą przekształcanie tlenku azotu (NOx) w jego nieszkodliwą formę (N2).

Struktura katalizatora posiada dwu warstwową strukturę. Jedna z nich absorbuje szkodliwy gaz NOx wydostający się z gazów wylotowych, a następnie przekształca jego porcję w amoniak. W międzyczasie druga warstwa zajmuje się pochłanianiem amoniaku, a następnie wykorzystuje go przy reakcji przekształcania pozostałego w wydechu gazu NOX w azot. Dzięki atmosferze bogatej w tlen, zdolność generowania i przechowywania amoniaku w katalizatorze pozwoliła japońskiemu producentowi na stworzenie wydajnego i lekkiego systemu redukcji NOx w silnikach wysokoprężnych.

Innowacyjny katalizator został opracowany specjalnie dla silnika wysokoprężnego o pojemności 2,2 litra i-CDTi, który otrzymał pozytywne noty za cichą, a zarazem czystą kulturę pracy. Pozwoliło na to zoptymalizowanie komory spalania, zredukowanie czasu wtrysku paliwa poprzez zastosowanie technologii common-rail pracującej w ciśnieniu dwóch tysięcy barów, a także zwiększeniu wydajności systemu EGR (system recyrkulacji gazów wydechowych). Hondzie udało się zredukować wartość NOx oraz sadzy, która zwykle osadza się w układzie wydechowym, gdy zwiększana jest moc silnika.

Poza technologią oczyszczania gazów Honda zamierza również podjąć wyzwania w kwestii zmiany liczby cetanowej w paliwie zasilającym silniki wysokoprężne oraz sprostanie wymaganiom amerykańskich systemów diagnostycznych U.S. On-Board Diagnostic System. Takie silniki mają wejść początkowo na rynek amerykański już w przeciągu najbliższych trzech lat.

Czytaj także:

Alternatywna Honda (2006-09-26)

Nowa Honda FR-V (2006-09-19)

Nowy, ostry Type-R (2006-09-14)

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda silnik diesel

Podobne wiadomości:

Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie

Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie

Aktualności 2017-09-06

Honda Civic Type R – rekordzista już w produkcji

Honda Civic Type R – rekordzista już w...

Aktualności 2017-06-10

Komentuj:

~Smok 2006-09-28

W połączeniu z takimi silnikami powinno się powszechnie stosować technologię hybrydową. Uważam że zużycie paliwa i emisję CO2 można jeszcze znacznie zredukować.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.