mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Czysty diesel nowej generacji

Czysty diesel nowej generacji

Targi genewskie były okazją dla Hondy aby zaprezentować nowy silnik Diesla kolejnej generacji, w którym zastosowano pionierskie technologie. Mają one na celu zredukowanie emisji gazów do poziomu osiąganego przez jednostki benzynowe.

Czysty diesel nowej generacji

Wspomniany katalizator został wyposażony w technologię, która wykorzystuje reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz niego do zainicjowania przekształceń tlenku azotu w jego nieszkodliwą formę. W przeciwieństwie do dotychczasowych systemów polegających na selektywnej katalitycznej redukcji SCR, wykorzystujących wtrysk roztworu mocznika, nowa technologia Hondy korzysta z amoniaku powstałego w katalizatorze.

Dwuwarstwowa struktura urządzenia wykorzystuje jedną cześć do adsorpcji tlenków azotu, które pochodzą z gazów spalinowych. Podczas okresowego spalania bogatej mieszanki reagują z wodorem pobranym z gazów spalinowych, przekształcając jego porcję w amoniak, który z kolei jest adsorbowany przez następną warstwę. Podczas procesu spalania przy nadmiarze powietrza, amoniak wykorzystuje się do przekształcania tlenków azotu, w temperaturach 200-300 stopni Celsjusza.

Nowoczesne jednostki benzynowe wykorzystujące trójdrożne katalizatory potrafią redukować NOx w 99 procentach. Jest to jednak możliwe przy wykorzystywaniu stechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej. Środowisko pracy diesla bogate w tlen, redukuje za pomocą trójdrożnych katalizatorów jedynie 10 procent NOx. Nowy katalizator Hondy ma pozwolić na skuteczną redukcję tego składnika w silnikach wysokoprężnych.

Obok prac nad technologią oczyszczania gazów spalinowych, Honda planuje również rozwiązać inne techniczne ograniczenia w procesie wytwarzania ekologicznych silników diesla, takie jak odmienne liczby cetanowe w paliwie przeznaczonym dla silników wysokoprężnych (problem występujący na niektórych rynkach) oraz zgodność z amerykańskimi normami diagnostycznymi US On-Board Diagnostic System. Nowa jednostka pojawi się w produkcji, w przeciągu następnych trzech lat.

Czytaj także:

"Biotechniczne" C4 (2007-03-13)

Najmocniejszy SUV z silnikiem Diesla (2007-03-02)

Diesel-Power (2007-02-07)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda

Podobne wiadomości:

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Technika 2017-08-16

Odświeżona Honda Jazz z nowym silnikiem

Odświeżona Honda Jazz z nowym silnikiem

Aktualności 2017-08-15

Komentuj:

~chemik 2007-03-26

adsorbcja - proces polegający na powierzchniowym wiązaniu cząsteczek płynu (cieczy lub gazu) przez cząsteczki ciała stałego

~Łukasz 2007-03-24

co to jest adsorbcja? chyba chodziło o absorbcję

~toj-oj 2007-03-22

w europie juz dawno takie cuda mamy. japance sa na etapie bebnowych tylnych hamulców i belki sztywnej

~Podpis: 2007-03-21

> wacław, nie mam pojęcia dlaczego japończycy nie robią automatów do diesli. Nikt nie wymaga żeby sypali z rękawa rozwiązaniami typu DSG. Kiedyś nie byli w stanie wytworzyć diesla, jak się okazało nie chcieli, jak już zrobili (piszę o hondzie) to jeden z najlepszych w klasie (nawet ten z 320d nie kręci tak płynnie i wysoko) - powód braku diesla to był ich rynek docelowy - japonia i stany. Europa to dla nich zaścianek pod względem ilości sprzedanych samochodów. Wystarczy porównać ile taka honda sprzedaje w samych stanach accorda, a ile vw passata na całym świecie. Jak by na to nie patrzeć, japończycy nie zrobią nam automatów do diesli dopóki nie wprowadzą diesli do stanów. Im się to nie opłaca. Dziwi mnie jednak podejście np. toyoty, dla której europa to jednak znaczący rynek???

~INKY 2007-03-21

"nowy silnik Diesla kolejnej generacji... na celu zredukowanie emisji gazów do poziomu osiąganego przez jednostki wysokoprężne" Czy tłumacz coś z tego rozumiał? Przecież silnik Diesla i wysokoprężny to to samo! I dalej: "...katalizator umożliwiający emisję tlenków azotu".. Brońcie nas przed katalizatorem, który umozliwia emisję trujacych tlenków azotu!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda
Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda
Topowa limuzyna Mercedesa ma dopiero cztery lata, ale producent przeprowadził szybką kurację odmładzającą. Auto lada moment trafi do salonów w całej Europie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech