mojeauto.pl > motogazeta > Technika > DaimlerChrysler razem z GM

DaimlerChrysler razem z GM

Dwa giganty połączą siły w rozwoju technologii napędów hybrydowych. Sukcesy Japończyków na polu nowych napędów stymulują innych potentatów rynku motoryzacyjnego do zwiększenia nakładów na rozwój alternatywnych źródeł energii.

DaimlerChrysler razem z GM

W wydanym dziś oświadczeniu, koncerny deklarują wspólny wysiłek by rozwijać te technologie. Zyskać mają wszyscy: klienci – wydający mniej na paliwo, środowisko naturalne – dzięki mniejszym ilościom gazów spalinowych, i oczywiście producenci – widzący rozwijającą się niszę, która lada dzień stanie się rentowna.

Celem związku Daimlera z GM jest rozwój hybrydowych jednostek napędowych. Koncerny stawiają na równoczesną poprawę osiągów i ekonomiczność w zużyciu paliwa. Silniki mają być stosowane w autach GM, Chrysler i grupy Mercedes. Jednak można przypuszczać, że w następnej kolejności trafią one również pod maski takich aut jak Jeep, Chevrolet, a idąc dalej nawet w Smartach i Oplach.

Jest to naturalna kolej rzeczy. Oba koncerny pracowały dotychczas niezależnie nad podobnymi rozwiązaniami, a nowa droga poszukiwania wspólnych rozwiązań ma przyśpieszyć te wysiłki i oczywiście obniżyć ich koszt. Rezultaty mają być użyteczne do poruszania przednio- i tylno-napędowych pojazdów wielu klas. Kolejnym krokiem po podpisaniu tego memorandum, będzie przypieczętowanie długofalowej umowy w przyszłym roku. 

Prace skupią się nad opracowaniem jednostki z dwoma trybami pracy (na zdjęciu: czerwone pole - silnik elektryczny; żółte pole - działanie tradycyjnej jednostki przy większych prędkościach). Ich przewagą nad obecnie dostępnymi, jedno trybowymi jednostkami konkurencji, mają być lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa (do 25% dla SUVów) w czasie jazdy z wyższymi prędkościami. Wszystko dzięki silniejszym silnikowi elektrycznemu, które będzie również umożliwiał efektywniejsze wykorzystanie komory silnika – jego wielkość ma być zbliżona do automatycznej skrzyni biegów.

Ciekawe jak na taki krok odpowie obecny lider w kategorii hybryd – Toyota. Jej druga generacja Priusa święci triumfy w stanach, a do gry wchodzi właśnie Honda z modelem Accord Hybrid.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport