mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Diodowa rewolucja Audi

Diodowa rewolucja Audi

Niemiecka marka z Ingolstadt była jednym z inicjatorów wdrażania oświetlenia diodowego w samochodach seryjnych. Po prezentacji pierwszych konceptów w 2003 roku, parę lat później rozwiązania tego typu zaczęły sprawdzać się w praktyce. Teraz przyszedł czas na zastąpienie klasycznego reflektora z żarówką, wydajną i bardzo oszczędną diodą LED.

Diodowa rewolucja Audi

Audi otrzymało niedawno wsparcie Unii Europejskiej w temacie wprowadzenia do modelu R8 nowoczesnych lamp przednich, które wkrótce mają zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny. Niemiecki koncern zaprosił do współpracy specjalistów w dziedzinie oświetlenia z firm takich jak Philips Lumileds Lighting oraz Automotive Lighting.

Nowy reflektor jest w pełni funkcjonalnym urządzeniem zarówno w roli lamp dziennych jak również świateł mijania i drogowych. Jeden moduł składa się z 54 pojedynczych diód LED, które są źródłem światła o różnej barwie, w zależności od roli jaką mają spełniać. Zostały one ułożone jedna koło drugiej tworząc tzw. klastry dające jednolite światło. Niepodważalnym atutem takiego rozwiązania jest to, iż zużywa ono bardzo małą ilość energii (50W światła mijania, 6W światła dzienne).

W nawiązaniu do schematu zaprezentowanego przez producenta (zdjęcie 2) całą lampę można podzielić na cztery obszary. Pierwszy jest modułem świateł mijania i składa się z czterech diod otoczonych z góry i z dołu odbłyśnikami. Przed diodami, na specjalnym uchwycie została zamontowana specjalna soczewka. Druga część reflektora to diody odpowiedzialne za światła drogowe, tzw. długie. Wykorzystano do nich cztery diody ułożone w szyku. Trzecia część to kolorowe diody odpowiedzialne za działanie kierunkowskazów. Czwarta składa się z 24 białych diod wykonanych w specjalnej technologii nadającej jednorodnej barwy.

Dodatkowo w kloszu reflektora zostały umieszczone dwa wentylatory. Jednak nie są one tutaj z powodu dużej emisji ciepła przez pracujące diody. Mają one zapewnić cyrkulację powietrza, która będzie zapobiegać parowaniu oraz odmrażaniu lamp zimą, gdy zostaną pokryte śniegiem.

Czytaj także:

Hella na Salonie w Dusseldorfie (2007-07-24)

Diodowy pakiet dla 206 (2007-07-18)

Przyciemniane lampy Helli (2007-06-29)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi R8
Audi R8
Cena podstawowa już od: 803 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi R8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi R8

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~Vorsprung durch technik! 2007-08-29

audi stale ulepsza swoje samochody, tak zeby przewaga dzieki technice byla tak ogromna, i rzeby inne marki wogule nie mialy zadnych szans. sam naped qwattro to najlepsza rzecz na ziemi. wystarczy dodać że audi qwattro wygrało wiele rajdów, wyścigów i zawodów typowo sportowych, a przeciesz to był poczatek audi 4x4. zadne bmw czy mercedes sie nie liczy przy audi, audi wciaga je nosem kiedy chce. a jusz nie mówie o volvo, lexusach, saabach, alfach czy innych takich, które do audi sie mają jak koza do woza. cztery pierścienie rządzą! Vorsprung durch technik!

~ojciec dyrektor 2007-08-28

audi nie zatyka, jak na wóz za te pieniądze. Poza tym audi niema renomy, takiej jak pozostałe niemieckie marki (bmw, mercedes, porsche). Poza tym volvo, saab i lexus mają bardzo dobre wózki, często lepsze od audi i tańsze!

~ad 2007-08-28

Audi nie są złe, ale jak to mówią: prawdziwe Audi to A8, Q7 i R8, bo reszta to tylko podbajerowane VW

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport