mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Druga generacja Stop&Start

Druga generacja Stop&Start

Prototyp Citroen C3 Picasso stał się okazją do zaprezentowania nowej generacji systemu Stop&Start.

Druga generacja Stop&Start

Citroën jako jeden z pierwszych zaoferował w sprzedaży system Stop & Start dostępny w modelach C2 i C3. Technologia ta umożliwia wyłączenie silnika bezpośrednio przed i w czasie unieruchomienia samochodu (hamowanie, sygnalizacja świetlna) i jego ponowne uruchomienie z chwilą „zwolnienia” pedału hamulca, gdy kierowca pragnie ruszyć. Technologia Stop&Start  zapewnia obniżenie zużycia paliwa, a także znacznie poprawia komfort akustyczny w czasie jazdy wszystkich podróżujących.

Od 2010 roku Citroën zaproponuje system Stop & Start nowej generacji, który będzie szeroko dostępny w całej gamie samochodów, zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi. System nowej generacji, o jeszcze lepszych parametrach pod względem poziomu zużycia paliwa i emisji CO2, będzie w dalszym ciągu oparty na technologii alternatora zespolonego z rozrusznikiem, który stanowi najbardziej wygodne rozwiązanie zapewniające szybkie uruchamianie silnika w pełni kontrolowane przez użytkownika. Technologia typu micro-hybrid umożliwi obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 o około 15% w cyklu miejskim.

Dla zwiększenia skuteczności nowy system Stop & Start będzie również odzyskiwać energię generowaną w czasie spadku prędkości i hamowania, doładowując akumulator bez dodatkowego zużycia paliwa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C3
Citroen C3
Cena podstawowa już od: 39 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Citroen C3 Wszystko o Citroen
Tematy w artykule: Citroen Citroen C3

Podobne wiadomości:

Citroen C1 wraca do polskich salonów

Citroen C1 wraca do polskich salonów

Aktualności 2017-01-20

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.