mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Druga generacja Stop&Start

Druga generacja Stop&Start

Prototyp Citroen C3 Picasso stał się okazją do zaprezentowania nowej generacji systemu Stop&Start.

Druga generacja Stop&Start

Citroën jako jeden z pierwszych zaoferował w sprzedaży system Stop & Start dostępny w modelach C2 i C3. Technologia ta umożliwia wyłączenie silnika bezpośrednio przed i w czasie unieruchomienia samochodu (hamowanie, sygnalizacja świetlna) i jego ponowne uruchomienie z chwilą „zwolnienia” pedału hamulca, gdy kierowca pragnie ruszyć. Technologia Stop&Start  zapewnia obniżenie zużycia paliwa, a także znacznie poprawia komfort akustyczny w czasie jazdy wszystkich podróżujących.

Od 2010 roku Citroën zaproponuje system Stop & Start nowej generacji, który będzie szeroko dostępny w całej gamie samochodów, zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi. System nowej generacji, o jeszcze lepszych parametrach pod względem poziomu zużycia paliwa i emisji CO2, będzie w dalszym ciągu oparty na technologii alternatora zespolonego z rozrusznikiem, który stanowi najbardziej wygodne rozwiązanie zapewniające szybkie uruchamianie silnika w pełni kontrolowane przez użytkownika. Technologia typu micro-hybrid umożliwi obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 o około 15% w cyklu miejskim.

Dla zwiększenia skuteczności nowy system Stop & Start będzie również odzyskiwać energię generowaną w czasie spadku prędkości i hamowania, doładowując akumulator bez dodatkowego zużycia paliwa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C3
Citroen C3
Cena podstawowa już od: 39 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Citroen C3 Wszystko o Citroen
Tematy w artykule: Citroen Citroen C3

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe silniki i skrzynia biegów z polskich fabryk Toyoty
Nowe silniki i skrzynia biegów z polskich fabryk Toyoty
Pod koniec 2018 r. w Wałbrzychu Toyota Motor Manufacturing Poland rozpocznie produkcję nowych przekładni do hybrydowych modeli Toyoty. Z kolei w 2017 i 2019 roku będą montowane nowe silniki w fabyrce w Jelczu-Laskowicach.