mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Dwa cylindry zamiast czterech

Dwa cylindry zamiast czterech

Downsizing to drugie najchętniej używane słowo przez producentów samochodów w ostatnich latach, pierwszym jest pewnie słowo eko. VW odcina dwa cylindry z czterech w swoich silnikach, ale tylko na chwilę.

Dwa cylindry zamiast czterech
Niemiecki producent w przyszłym roku wprowadzi na rynek nowy silnik 1.4 TSI. Nowy silnik będzie dezaktywował dwa z czterech cylindrów podczas niskiej i średniej pracy obciążeniowej silnika. Taki zabieg ma oszczędzić 0.4 litra paliwa na 100 km. W pewnych sytuacjach oszczędność może wzrosnąć do 1 litra.

Kierowca jest informowany o pracy tylko dwóch cylindrów jeśli na multifunkcyjnym wyświetlaczu wybierze opcje spalania chwilowego. W innym przypadku nie odczuje żadnej zmiany. Silnik jest tak zbalansowany, że nawet przy pracy dwóch cylindrów jest cichy i nie ma wysokich wibracji. Odcięcie cylindrów jest aktywowane kiedy silnik pracuje w przedziale 1 400 - 4 000 obrotów na minutę.

Silnik ten pojawi się w produkcji na początku 2012 roku.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen VW targi IAA Frankfurt 2011

Podobne wiadomości:

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich salonach

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich...

Aktualności 2017-09-18

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą...

Aktualności 2017-09-12

Komentuj:

aaa 2011-09-02

Sprawdzało się w dużych V8 i V6, może się i sprawdzi w takim maleństwie. Jeśli będzie chodził płynnie, nie tak jak silniki 3 cylindrowe które VW popełniło niedawno to pomysł pierwsza klasa. Chciałbym zobaczyć porównanie takiego rozwiązania (tyle, że musiałby w tym trybie pracować także przy wolnych obrotach) do start-stop. Wg mnie byłoby wydajniejsze i na pewno pozytywnie wpłynęło na trwałość jednostki.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen T-Roc - nowy crossover w rodzinie
Volkswagen T-Roc - nowy crossover w rodzinie
O tym modelu było głośno już od dawna, ale dopiero teraz możemy zobaczyć go w pełnej okazałości. Volkswagen T-Roc to niemiecki konkurent Toyoty C-HR i Nissana Juke.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic