mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Dwucylindrowa ekologia

Dwucylindrowa ekologia

Fiat zaprezentował właśnie nowe jednostki, które pojawią się w modelach włoskiego koncernu. Moda na downsizing nie oznacza już jedynie zmniejszania pojemności. Dla oszczędności usuwa się cylindry.

Dwucylindrowa ekologia
Silniki dwucylindrowe są nowym kierunkiem rozwoju dla Fiata. SGE, czyli Small Gasoline Engine jest malutką jednostką o pojemności skokowej 900 cm3. Jest to także pierwszy silnik modularny, w którym pojemność jednego cylindra wynosi 450 cm3. W zależności od wersji będzie on osiągać moc 65, 80, 90 lub 105 koni mechanicznych. W przygotowaniu są wersje z turbodoładowaniem oraz zasilane gazem ziemnym.
Nowa gama silników zastąpi wysłużone czterocylindrowce Fire o pojemnościach 1.1, 1.2 oraz 1.4.

Dwucylindrowe silniki trafią do takich modeli jak Fiat 500, Grande Punto, Lancia Ypsilon. Jednostki zagoszczą także w nowej generacji Fiata Panda. Dla zwiększenia ekologiczności silnika rozważane jest stworzenie wersji napędzanej ogniwami paliwowymi, a także wykorzystującą układ hybrydowy.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat

Podobne wiadomości:

Grande Punto z nowym silnikiem

auto motor i sport 0000-00-00

Maluch Toma Hanksa jest już gotowy

Maluch Toma Hanksa jest już gotowy

Aktualności 2017-07-13

Komentuj:

~wld 2008-12-20

a gdzie dwutakt, ten obieg jest najlepszy dla takich silnikow. aprilia juz wklada do skuterow silniczki ditech z bezposrednim wtryskiem pneumatycznym. efekt? 2 litry na 100km i czystosc spalin lepsza niz 4 takt i to bez montazu katalizatora. czas zabrac sie za samochody.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autosan chce sprzedawać gaz
Autosan chce sprzedawać gaz
Władze spółki Autosan szukają sposobów na zwiększenie przychodów i atrakcyjności oferty. Polski producent autobusów poinformował o zawarciu porozumienia z największym dostawcą gazu w Polsce – grupą PGNiG.