mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Dziewięć biegów od Mercedesa

Dziewięć biegów od Mercedesa

Mercedes wyznacza kolejne standardy. Według najnowszych doniesień koncern ze Stuttgartu pracuje nad automatyczną skrzynią biegów, która posiada aż dziewięć przełożeń.

Dziewięć biegów od Mercedesa
Skrzynia będzie się nazywać 9G-Tronic i powstanie w celu zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji CO2 do atmosfery. Nowoczesne rozwiązanie ma pozwolić na dużo lepsze osiągi niż w przypadku dotychczasowej skrzyni 7G-Tronic. Na początek trafi ona pod maskę nadchodzącej generacji Mercedesa Klasy S. Później trafi do samochodów z dużymi jednostkami napędowymi.

Według specjalistów Mercedesa dziewięć biegów to maksymalna liczba przełożeń w kwestii technicznej. Druga sprawa, że dziesięć biegów byłoby raczej ciężkie do zaakceptowania przez kierowców.

Skrzynia 7G-Tronic była pierwszą siedmiostopniową przekładnią automatyczną na świecie. Zaprezentowano ją w 2003 roku. Parę lat później została zdeklasowana przez ośmiobiegową skrzynię zaprojektowaną przez firmę ZF, a stosowaną w Audi i BMW.

Podobne wiadomości:

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Aktualności 2017-03-13

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla spóźnialskich

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla...

Premiery 2017-02-02

Komentuj:

~Guti 2010-07-21

A niech sobie bedzie nawet 12 biegow, to w koncu automat - gaz, hamulec i jazda.

~raiders z ciemnogrodu 2010-07-21

ja jeżdziłęm w dawnych latach opel kadet 1,6i z automatem myślę że 3biegi ? i fajnie było :) 5 biegów dobrze spasowanych do wolnossącego sinika i można przejechać parę setek tyś km. a tych dziwolągów to nawet oni nie potrafią naprawić;) car to jest narzędzie do poruszania a ktoś kto uważa inaczej to niech lepiej pojedzie na tajki do tajlandi :) lol

aaa 2010-07-21

Totalny bezsens. Na co dzień jeżdżę czymś co ma osiem biegów. Jeździłem też trochę siedmiobiegowym mercedesem. Dla mnie nie ma to sensu, sześć biegów naprawdę wystarczy! Skrzynie z tą ilością przełożeń prawie cały czas zmieniają biegi. Wiem, że ta w lexusie jest trochę bardziej niezdecydowana, ale mercedesa też ma ten problem. A więc gdzie ekonomika jak każdy większy ruch gazem sprawia, że skrzynia rozpina i spina kolejny bieg co nawet w nowych automatach powoduje uślizg i duże straty na napędzie. Rozumiem jeszcze w małym turbodieslu gdzie moc efektywnie jest oddawana przez 1500, góra 2000 obrotów, a w V8 to bezsens. Wystarczy sześciobiegowa skrzynia plus długi overdrive. Popracowali by za to nad zmniejszeniem strat w napędzie zamiast dodawać kolejne biegi (już widzę Audi i BMW z ich 10 biegowymi automatami....)

~pecet 2010-07-21

ja rozumiem, że mercedes musi być zawsze najlepszy, ale 9 biegów to przesada !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen Arteon - znamy ceny
Volkswagen Arteon - znamy ceny
Na targach w Genewie poznaliśmy samochód, który zastąpi Volkswagena CC i Phaetona, a teraz producent ujawnił cennik dla klientów w Niemczech. Debiutujący Arteon będzie droższy od Passata.